VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/11/21

Zaujímalo by ma, či mám po zdvihnutí o 10% t.j. na 55% nárok na prepočítanie sumy ID

Dobrý deň,
v roku 2006 som mala autohaváriu a v roku 2007 mi bol priznaný čiastočný invalidný dôchodok - pokles o 45%. Keďže som bola v tej dobe študentka na VŠ činil mi invalidný sumu cca 2800 Sk a v súčasnosti je to 112 eur. V súčasnosti som požiadala o prehodnotenie zdravotného stavu, kvôli zhoršeniu. Posudkový lekár mi povedal, že mi ID môžu zdvihnúť o 10%. zaujímalo by ma, či mám po zdvihnutí o 10% t.j. na 55% nárok na prepočítanie sumy ID, pretože od roku 2011 som riadne zamestnaná (od roku 2009 do 2011 som bola na doktorandskom štúdiu). Ak áno z čoho sa bude ID prepočítavať resp. prepočíta sa len tých 10% alebo  celý invalidný dôchodok. 
Ďakujem za odpoveď. 
S pozdravom

4 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

V prípade, ak ste boli uznaný invalidným (podľa § 71 ods. 1 zákona o sociálnom poistení), máte možnosť podať si žiadosť o prehodnotenie zdravotného stavu na účely invalidity v miestne príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne, ak došlo k zmene vývoja vášho zdravotného stavu (k zhoršeniu zdravotného stavu, čo musí byť preukázané na základe odborných lekárskych nálezov). Ak ste si podali žiadosť o prehodnotenie zdravotného stavu na účely invalidity, posudkový lekár sociálneho poistenia môže zmeniť hodnotu miery poklesu schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť, a to v dôsledku zlepšenia zdravotného stavu preukázaného na základe odborných lekárskych nálezov. Naopak, v prípade zhoršenia zdravotného stavu poistenca môže posudkový lekár mieru poklesu schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť zvýšiť.

Zdroj: Sociálna poisťovňa

eporadca povedal(a)...

Invalidný dôchodok sa zvýši na základe zvýšenia miery poklesu vykonávať zárobkovú činnosť.
Pre relevantnosť odpovede a konkrétnejšiu odpoveď kontaktuje pobočku soc. poisťovne v mieste bydliska, prípadne Ústredie soc. poisťovne :
Kontakty
http://www.socpoist.sk/kontakty/48000s

Jupiter povedal(a)...

Toto je oznámenie pre širokú verejnosť, ktoré nás zaujíma
nákup obličiek a práca s rôznymi darcami obličiek, aby to bolo možné
zachráňte našich pacientov, ak máte záujem predať obličku, láskavo nás kontaktujte, aby sme mohli potvrdiť, či ste zápasom, ktorý nám daruje obličku
trpezlivosť a veľké odmeny čakajú na každého darcu. Kontaktujte nás na našom e-maile: jupitermedicalcentreinc@gmail.com alebo nás kontaktujte na WhatsApp: +1 (515) 293-5520

drmercyhospital povedal(a)...

Tým sa má informovať verejnosť, ktorá je zdravá a 100% vážna o predaji obličiek, by sa mala spojiť s Dr Mercy
Nemocnica čo najskôr.
E-mail: drmercyhospital686@gmail.com
máme veľa pacientov, ktorí v súčasnosti potrebujú transplantáciu obličiek., hľadáte príležitosť predať svoju obličku za peniaze kvôli finančnej poruche a my vám kúpime obličky za sumu 800 000 EUR na obličky.
A tiež máme HIV / liek, ak potrebujete aj liečbu a ak si chcete kúpiť spermie, môžete nám poslať e-mail hneď teraz,
EMAIL: drmercyhospital686@gmail.com
WhatsApp: +2348100367800
S pozdravom,
Nemilosrdná nemocnica Dr.