VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2015/09/28

Chcela by som sa informovať, o nároku na dávky v hmotnej núdzi v prípade, ak som študent VŠ v ČR

Dobrý deň,
chcela by som sa informovať, o nároku na dávky v hmotnej núdzi v prípade, ak som študent VŠ v ČR v dennej forme štúdia a mám viac ako 25 rokov, pričom som ukončila VŠ vzdelanie na vysokej škole na Slovensku ale začala som študovať denné štúdium v Česku. Bývam s manželom, ktorý pracuje ako profesionálny vojak (čiže je zamestnanec štátu). Ja nepracujem ani nebrigadujem. Môžte mi prosím poradiť?

 ďakujem pekne, s pozdravom

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

O tom , či občan je,alebo nie je v hmotnej núdzi rozhoduje UPSVaR podľa podmienok, ktoré sú vo všeobecnosti opísané aj na stránke http://www.upsvar.sk/kk/socialne-veci-a-rodina/hmotna-nudza.html?page_id=236723
Uvediem len hlavné.
1) Hmotná núdza je stav, keď príjem členov domácnosti podľa tohto zákona nedosahuje sumy životného minima ustanovené osobitným predpisom a členovia domácnosti si nevedia alebo nemôžu prácou, výkonom vlastníckeho práva alebo iného práva k majetku a uplatnením nárokov zabezpečiť príjem alebo zvýšiť príjem.

(2) Základné životné podmienky na účely tohto zákona sú jedno teplé jedlo denne, nevyhnutné ošatenie a prístrešie.

(3) Príjemca na účely tohto zákona je fyzická osoba, ktorej sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi alebo osobitný príspevok.

Postup je nasledovný
Potrebujete vyplniť žiadosť, ktorú nájdete na http://www.upsvar.sk/vzory-ziadosti/vzory-ziadosti-pre-oblast-socialnych-veci-a-rodiny/hmotna-nudza-1.html?page_id=268775
Žiadosť po prijatí prešetria a vydajú rozhodnutie.
Pri určení či máte nárok, alebo nie vychádzajte z bodov: Som členom domácnosti,ktorej prijem nedosahuje sumu živ. minima (cca 198, 05 € na jednú osobu)
Neviem si prijem zabezpečiť inak?
Počas štúdia mám nárok na iné dávky? Tu berte na zreteľ, že štát prepláca jedno obdobie štúdia na vysokej škole (5 rokov)