VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2016/04/13

A teraz som si podala navrch na materskú a oni mi ju zamietly

Dobrý deň ja by som sa chcela odvolať na sociálnu poisťovňu kvôli zamietnutí materského príspevku . Pracovala som v rakúsku do konca augusta 2015 a potom som zistila ze čakám dieťa tak som prišla domov a nahlásila sa na úrad práce v košiciach . A teraz som si podala navrch na materskú a oni mi ju zamietly nechápem tomu veľmi ze prečo keď mám 270 dní vyrobených za dva roky posledné ďakujem pekne za pomoc

1 komentár:

eporadca povedal(a)...


Dobrý deň
Otázkou je či za posledné 2 roky, ste boli klientom Soc. poisťovne.
Kým iné peňažné dávky pre rodiča sa poskytujú "plošne," materské nedostane každý rodič automaticky, nie je "zadarmo."

Pri materskom záleží, či ste "klientom" Sociálnej poisťovne - či ste poistencom, ktorý platí poistné na nemocenské poistenie, či ste ho platili dosť, dosť dlho a načas.
270 dní nemocenského poistenia v priebehu 2 rokov pred pôrodom

Nie je podmienkou, aby osoba platila poistné na nemocenské poistenie 270 dní nepretržite, bez prestávky. Stačí, ak tých 270 dní nemocenského poistenia "nazbiera" kedykoľvek v priebehu 2 rokov pred pôrodom. Počíta sa každý deň nemocenského poistenia, či povinného alebo dobrovoľného, ktorý osoba získa v priebehu posledných dvoch rokov pred pôrodom (počítajú sa kalendárne dni, nielen pracovné).
Ochranná lehota

Poistenkyni, ktorej nemocenské poistenie zaniklo v období tehotenstva, vznikne nárok na materské v prípade, ak jej ku dňu začiatku šiesteho týždňa pred očakávaným dňom pôrodu určeným lekárom alebo skutočným dňom pôrodu trvala ochranná lehota (ochranná lehota je osem mesiacov od zániku nemocenského poistenia).

zdroj: http://tehotenstvo.rodinka.sk/prirucka-pre-rodica/peniaze-pre-rodicov/materske/