VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2015/06/09

Dobrý deň,
chcem sa informovať :
V r. 2015 som mala prehodnotený ZŤP preukaz, ktorý bol vydaný na 5 rokov.
P. doktor mi zle napísal lekársky posudok, pretože mi popísal USG nález / chyba lekára/ . Pri mojej diagnoze Carcinoma in situ cervicis uteri /po HY a bilat. adnexktom./, mi popísal aj pravé aj ľavé ovárium. Tento lekársky nález som doložila na úUPSVa R , kde mi uznali MFP 40% a 10% odobrali z 50%, pretože aktuálnym gyn. nálezom nebolo potvrdené. Na základe toho som sa odvalala s novým lekársky posudkom, kde bol aj komentár p. doktora, že došlo k omylu , boli doložené aj prílohy ako lekárske správy, histológia, operačný protokol. Z ústredia z Košíc druhostupňový správny orgán mi prišla zamietavá odpoveď , že podľa kritéria § 12 ods. 3 zákona nespĺňam kritéria o peňažných príspevkoch, pričom z Popradu mi píšu, že MFP o 10% mi nemôžu navýšiť pre aktuálny gynekologický nález .
Mám šancu sa odvolať na súd a kde nájdem prílohu, podľa ktorej mám napísať odvolanie.
1. stupňový orgán mi nenavýšil 10% pre chybu lekára a druhostupňový orgán sa odvoláva , že nespĺňam kritéria podľa § 12 ods. 3. , kto má vlastne pravdu. A ako mám ďalej postupovať. Som ešte lehote 30 dní. Ďakujem za skorú odpovedˇ.

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Právo na odvolanie by ste mali mať vyslovene uvedené v poslednom rozhodnutí súdu. Lehota je buď 15 alebo 30 dní.

1: Druhostupňový súd vychádzal zrejme z rozhodnutia 1. stupňového súdu. Môžete sa odvolať a môže dôjsť,( ak sú adekvátne dôvody ( ktoré uvádzate v prílohe) k prehodnoteniu rozhodnutia.
Vzor nájdete napr. http://www.vzory-zmluv-zadarmo.sk/obcianske-a-ludske-prava/obciansky-zakonnik/odvolanie-k-sudu/
Obsah prispôsobte Vaším dôvodom - formu môžete držať ako v odkaze.
2: Celé konanie môžete zastaviť a začať odznova, ale myslím, že až o rok.
Odporúčam Vám v danej veci poradiť sa na UPSVarE (oddelenie kompenzačných pomôcok), alebo na Ústredí práce soc. veci a rodiny kontakt http://www.upsvar.sk/kontakt.html?page_id=233