VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2015/06/08

Dobrý deň, chcem sa spýtať mám priznanú asistenciu a teraz mením asistenta.

Dobrý deň, chcem sa spýtať mám priznanú asistenciu a teraz mením asistenta. Mám asistenciu rozdelenú na dve časti, na kulturu a pomoc pri domácich prácach. Mohol by robiť asistenta zať na kulturnu časť, keď má vodičský preukaz aj auto, ale nebýva so mnou v jednej domácnosti? Teším sa na skorú odpoveď, Dakujem.

5 komentárov:

eporadca povedal(a)...

§ 22
Peňažný príspevok na osobnú asistenciu

(4) Peňažný príspevok na osobnú asistenciu nemožno poskytovať, ak osobnú asistenciu vykonáva manžel, manželka, rodičia alebo fyzická osoba, ktorá prevzala dieťa do starostlivosti nahrádzajúcej starostlivosť rodičov na základe rozhodnutia súdu, alebo fyzická osoba, ktorú súd ustanovil za opatrovníka34) fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím, deti, starí rodičia, vnuci, súrodenci, nevesta, zať, svokor, svokra, ak tento zákon neustanovuje inak. Peňažný príspevok na osobnú asistenciu nemožno poskytovať fyzickej osobe, ktorej sa poskytuje opatrovanie podľa § 40 alebo opatrovateľská služba podľa osobitného predpisu.

eporadca povedal(a)...

§ 22
Peňažný príspevok na osobnú asistenciu

(4) Peňažný príspevok na osobnú asistenciu nemožno poskytovať, ak osobnú asistenciu vykonáva manžel, manželka, rodičia alebo fyzická osoba, ktorá prevzala dieťa do starostlivosti nahrádzajúcej starostlivosť rodičov na základe rozhodnutia súdu, alebo fyzická osoba, ktorú súd ustanovil za opatrovníka34) fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím, deti, starí rodičia, vnuci, súrodenci, nevesta, zať, svokor, svokra, ak tento zákon neustanovuje inak. Peňažný príspevok na osobnú asistenciu nemožno poskytovať fyzickej osobe, ktorej sa poskytuje opatrovanie podľa § 40 alebo opatrovateľská služba podľa osobitného predpisu.

eporadca povedal(a)...

Úkony, ktoré má vykonávať osobný asistent máte napísané myslím aj v rozhodnutí. Rodinný príslušník má určité úkony, ktoré môže vykonávať a nie som si istý, čí kultúrne podujatia sú v nich zahrnuté.

Teodora povedal(a)...

Dobrý deň.Som zdravotná sestra,mám nepočujúceho švagra,nebývame v spoločnej domácnosti.Má síce osobnú asistentku,ale vždy sa mu snažím pomôct. Naučila som sa posunkovú abecedu,sprevádzam ho na vyšetrenia,lebo sám jej nezavolá.Pani povedala,že mám zavolať ja,keď bude niečo potrebovať. Pracujem,takže nejde mi o peňažný príspevok,ale podla mna je taká asistencia zbytočná. Môže to zrušiť?

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Neviem, či najlepšia cesta je zrušiť príspevok na osobnú asistenciu. Skôr hľadať človek, ktorý môže byť asistentom podľa potreby Vášho švagra. Ale ak chcete odpoveď na vašu otázku- áno dá sa zrušiť, len ju nanovo vybaviť je ťažké.