VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2015/07/22

Rada by som vedela odpovede na dve otazky.

Rada by som vedela odpovede na dve otazky. Som dochodkyna a drzitelka ZŤP s osobnou asistenciou na jednu hodinu denne, Hodlam ist so svojim osobnym asistentom na niekolko mesiacov mimo europsku uniu.
Rada by som vedela ci sa aj mimo EU je pladba mojmu asistentovi aktualna a druha otazka je, ak platba je aktualna, ako mozem dorucovat moj Vykaz o odpracovanych hodinach osobnej asistencie a potvrdenie o Vyplatenych odmenach osobnemu asistetovi, do socialnej poistovne.
Vopred Vam dakujem za radu.

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

1) Platba je aktuálna, ak spĺňate podmienky os. asistencie : jednou z podmienok je doručovanie výkazu pre UPSVaR
2) Potrebujete oznámiť UPSVaRu, že spôsob doručovania výkazu (ak ste odnášali osobne) chcete zmeniť. Príslušný pracovník oddelenia Vám podá informácie ako ďalej postupovať. (Spísať žiadosť, písomné oznámiť atď.) Dávajte si pozor na pravidelné doručovanie výkazu, aby Vám nebola platba pozastavená. Obdobný spôsob je aj pri soc. poisťovni.
Informácie si overte na príslušnom UPSVaRe v mieste bydliska, poprípade na Ústredí PSVaR