VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2015/08/07

Chcem sa informovať či mám nárok na čiastočný invalidný dôchodok a kedy môžem oň požiadať? Momentálne som som PN 9 mesiac.

Dobrý deň.
Chcel by som sa u vás informovať, neviem či píšem na správne miesto, mám 28 rokov a som po mozgovej príhode, ktorá zachytila moju ľavú ruku a reč. Ruka ma od príhody neposlúcha je bolestivá, slabá a mám poškodenú mimiku ruky, keďže som ľavák je to dosť problém. Mám problémy s vysokým tlakom. Príhodu my zapríčinil defekt na srdci spojený s vysokým tlakom. Chcem sa informovať či mám nárok na čiastočný invalidný dôchodok a kedy môžem oň požiadať? Momentálne som som PN 9 mesiac.

za vašu radu vopred Ďakujem
                                           s pozdravom Adrián   

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Žiadosť predkladáte na pobočke Soc. poisťovne
PO dlhodobej práceneschopnosti (cca 1 rok)
Podľa zákona č. 461/2003 o sociálnom poistení Z.z., ktorý platí od 1. januára 2004, dočasná PN môže trvať najviac 52 týždňov. Inštitút predlžovania nemocenského na ďalšie obdobie zákon neumožňuje. Žiaľ, stáva sa, že niektoré choroby (najviac však úrazy) nie sú diagnosticky doriešené alebo doliečené v čase trvania tejto 52-týždňovej doby. V takýchto prípadoch obvykle poistenec požiada o priznanie invalidného dôchodku, aby neostal vo finančnom vákuu.

Celý proces vybavovanie invalidného dôchodku je opísaný v:
http://eporadna.blogspot.sk/2015/04/mam-narok-na-ztp-invalidny-dochodok.html
http://www.slovenskypacient.sk/invalidny-dochodok-ako-ho-ziskat/
http://www.socpoist.sk/invalidny-dochodok/1288s