VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2015/08/07

Chcem Vás poprosiť o bližšie info.či má moja neter nárok,(čítala som to niekoľko krát,ale neviem sa do toho dostať).Ak by som mohla poprosiť o vysvetlenie v ľudskej reči(po lopate). Dakujem veľmi pekne.

Dobry den.
Chcela by som Vás poprosiť i informaciu ohladom dôchodku z mladosti,a či ma moja neter nárok.
Narodila sa 10.04.1997 a je s diagnozou DMO,kvadropareza a epilepsia(aj ked vina je na strane lekárov,ale to im na papier nedali,snád sa nebudú sami špiniť).Vyžaduje si 24-hod.starostlivosť.
Momentalne poberajú 270€/mes.zatiaľ nemá vymeraný invalidný dôchodok kôli zákonu o pozbavení svojprávnosti,lebo budúci rok sa má ten zákon meniť,tak čakajú.A hlavne čakajú od januára na odpoved z UPSVaR z Bratislavy ohľadom info.dôchodku z mladosti,do dnešného dna nedostali odpoved.
Chcem Vás poprosiť o bližšie info.či má moja neter nárok,(čítala som to niekoľko krát,ale neviem sa do toho dostať).Ak by som mohla poprosiť o vysvetlenie v ľudskej reči(po lopate).
Dakujem veľmi pekne.

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň
žiadosť je potrebné podať na pobočke Soc. poisťovne a nie UPSVaRu. (Postup opisujem nižšie)
O invalidný dôchodok z mladosti sa žiada spätne. Myslím, že do 20 roku života.
Za osobitne stanovených podmienok môže vzniknúť nárok na invalidný dôchodok (tzv. invalidný dôchodok z mladosti) aj fyzickej osobe, ktorá sa stala invalidnou pred dovŕšením veku, v ktorom sa končí povinná školská dochádzka alebo v období, v ktorom je nezaopatreným dieťaťom. Nárok na tento dôchodok vznikne najskôr odo dňa dovŕšenia 18 rokov veku.


Postup je nasledovný


Žiadosť o priznanie a výplatu invalidného dôchodku treba podať písomne. Spisujú ju pobočky Sociálnej poisťovne.

Telefonicky alebo osobne si overte, či sa na spísanie žiadosti netreba vopred objednať.

Ak sa prechodne zdržiavate mimo trvalého bydliska a zo zdravotných dôvodov nie ste schopný podať žiadosť v pobočke miesta trvalého pobytu, môžete ju podať aj v pobočke vášho prechodného pobytu. Ak zo zdravotných dôvodov nie ste schopný sám podať žiadosť, na základe potvrdenia ošetrujúceho lekára ju za vás môže podať vami poverená osoba.

Pobočka spísanú žiadosť spolu s potrebnými dokladmi postúpi ústrediu Sociálnej poisťovne, ktoré rozhodne o nároku na dôchodok a o jeho sume písomným rozhodnutím, ktoré vám pošle poštou.
http://peniaze.pravda.sk/dochodok/clanok/20970-postup-pri-vybavovani-invalidneho-dochodku/

Celý proces vybavovanie žiadosti a aj spoľahlivosť mojej odpovede môžete overiť na Ústredí Soc. poisťovne : Kontakt :
http://www.socpoist.sk/kontakty--zsy/48002s