VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2017/11/21

OČR - ku by mohla čerpať moja sestra?

Dobrý deň, mám 59 rokov a starám sa o ťažko telesne postihnutú dcéru 30 ročnú-imobilnú. Čaká maa operácia karpálneho tunela a po operácii nemôžem dvíhať dcéru. OČR - ku by mohla čerpať moja sestra? Dočítala som sa, že nei, ale či neexistuje výnimka v zákone. Dcéra je nevládna, tak o ňu sa treba postarať a chcela som to poriešiť sestrou, ktorá je zamestnaná. Veľmi pekne ďakujem .

5 komentárov:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň
Obávam sa,že nie
Vychádzam z charakteristiky OčR
Počas choroby blízkeho príbuzného možno zo Sociálnej poisťovne po splnení podmienok stanovených zákonom o sociálnom poistení poberať nemocenskú dávku ošetrovné.

Ošetrovné možno čerpať na choré dieťa, chorého manžela/manželku, chorého rodiča alebo chorého rodiča manžela/manželky, ktorého zdravotný stav podľa potvrdenia príslušného lekára si nevyhnutne vyžaduje ošetrovanie inou fyzickou osobou.
Dieťa na účely ošetrovania je vlastné dieťa, osvojené dieťa poistenca alebo jeho manžela/manželky alebo dieťa zverené do starostlivosti na základe rozhodnutia súdu.
Nárok na ošetrovné nemôže teda vzniknúť napr. starej mame na vnuka. Rovnako nemá poistenec nárok na ošetrovné v prípade ošetrovania svojho súrodenca/švagra.
Nárok na ošetrovné vzniká aj poistencovi, ktorý sa stará o zdravé dieťa do 10 rokov veku, ktorému bolo nariadené karanténne opatrenie, alebo v prípade ak predškolské zariadenie alebo zariadenie sociálnych služieb, v ktorých sa dieťaťu poskytuje starostlivosť, alebo škola, ktorú dieťa navštevuje, bolo rozhodnutím príslušných orgánov (napr. rozhodnutím zriaďovateľa na podnet regionálneho úradu verejného zdravotníctva) uzavreté, alebo ak fyzická osoba, ktorá sa inak o dieťa stará ochorela, bolo jej nariadené karanténne opatrenie alebo bola prijatá do ústavnej starostlivosti zdravotníckeho zariadenia, a preto sa nemôže o dieťa starať.


Viac na http://www.socpoist.sk/osetrovanie-choreho-clena-rodiny--starostlivost-o-dieta-do-10-rokov-veku-a-opatera-blizkeho-cloveka/48768s#O%C5%A1etrovanie

eporadca povedal(a)...

Alternatívy ak ste ich už neskúsili

Požiadať o kompenzačnú pomôcku/zdravotnú zdvihák
Skúsiť požiadať o opatrovateľskú službu obce, prípadne o odľahčovaciu službu- 2 týždne.. samozrejme zvážte Vaše a dcérine možnosti
Opýtať sa o pomoc napr. ak máte v blízkosti denný stacionár

Unknown povedal(a)...

Veľmi pekne Vám ďakujem. Ja mám ten problém, že dcéra potrebuje starostlivosť ) je nechodiaca) aj potom ako odíte opatrovateľka. Matky, ktoré sa staráme (o deti-dospelé) 24 hodín denne, to máme ťažké až neriešiteľné. nepomôže mi ani denný stacionár, niekto by ju tam musel zobrať, potrebuje urobiť hygienu, toaletu, no proste neriešiteľné. preto by sa mohol zákon zmeniť v okruhu blízkych osôb a zaradiť pri OČR-ke pre matky, ktoré sa starajú o takýchto zdr. ťažko postihnutých aj osoby ako sestra, brat a aj priatelia. prosím v tomto mi pomôžte, aby ma ohla aj moju dcéru ošetrovať moja sestra, to je 10 dní. Ruku budem mať nehybnú 5 týždňov. Eva Tóthová

Anonymný povedal(a)...

Dobrý deň, hľadáte podnikateľskú pôžičku, osobnú pôžičku, úver na bývanie, pôžičku na auto, študentskú pôžičku, pôžičku na konsolidáciu dlhu, nezabezpečený úver, rizikový kapitál atď ... ALEBO Boli ste odmietnutý úver od banky alebo akejkoľvek finančnej inštitúcie za jednu alebo viac dôvodov. Nachádzate sa na správnom mieste pre svoje úverové riešenia! Sme organizácia kresťanských úverov, poskytujeme pôžičku tým, ktorí ju potrebujú pozitívne, a tiež tí, ktorí sú dôveryhodní, poskytujeme úvery podnikom a jednotlivcom za nízku a cenovú úrokovú sadzbu 2%. kontaktujte nás pomocou nižšie uvedených údajov a bez podvodov
 
E-mail: progresiveloan@yahoo.com
Call / WhatsApp: +16626183756 ďakujeme



Maria Perez povedal(a)...

Vážna a čestná ponuka úverov

E-mail: mariadiosperez@gmail.com
Whatsapp: +33 7 56 94 93 46

ahoj
Ja som Maria Perez, poskytujem pôžičky akejkoľvek konkrétnej osobe, spoločnosti a združeniam bez rozdielov medzi rasami a túžobným kontinentom podľa nasledujúcich kritérií:
Výber sumy: od 5.000 do 2.000.000 €.
Výber doby splácania: 1 až 20 rokov. Náhrada je 3 typy: mesačne, ročne alebo jednorazovo.
Ročná úroková sadzba: 5% zo sumy na požičanie.

E-mail: mariadiosperez@gmail.com
Whatsapp: +33 7 56 94 93 46

Srdečné pozdravy.