VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/03/18

Má vplyv aj mzda , ktorú dostáva môj manžel ?

Dobrý deň,

6-ročnému synovi práve diagnostikovali autizmus (aspergerov syndróm). Chcela by som požiadať o príspevok na opatrovanie. Ja som nezamestnaná a synček chodí na pol dňa do škôlky. Ak mi z hľadiska lekárskych posudkov bude priznaný príspevok na opetrovanie, tak sa chcem spýtať, či na jeho výšku (alebo vôbec na to, či ho dostanem) má vplyv aj mzda , ktorú dostáva môj manžel ? 

Ďakujem pekne za odpoveď.

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Výška peňažného príspevku na opatrovanie je:
111, 32 % sumy životného minima pre jednu plnoletú osobu pri opatrovaní jednej osoby s ŤZP.
Výška živ. minima je 198,30 €
tj. výška príspevku na opatrovanie je 220,50€
Ak ste prihlásený na úrade práce ako nezamestnaný, môžete naďalej poberať príspevok na opatrovanie. Zároveň si môžete privyrobiť, ale najviac cca /neviem presne sumu/ 139,9 eura.
Prijem manžela nemá vplyv na výšku pp na opatrovanie.