VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/03/18

Mohli by ste mi prosím poradiť či mám nárok na materskú v akej výške a či by mi nebol opatrovateľský príspevok ukrátený?

Dobrý večer prajem. Môj priateľ poberá opatrovateľský príspevok na starkú a na mamu v sume 262 EUR. Ja poberám op. príspevok na priateľovho strýka v sume 147 EUR.Chceli by sme dieťa. Mohli by ste mi prosím poradiť či mám nárok na materskú v akej výške a či by mi nebol opatrovateľský príspevok ukrátený. Ďakujem veľmi pekne. S pozdravom

3 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Či mám nárok na materskú v akej výške a či by mi nebol opatrovateľský príspevok ukrátený?
Rozsiahlejšia odpoveď
Nárok na materskú, máte vtedy ak ste nemocenský poistená, tj, 270 dni nemocenský poistená.Keďže ste opatrovateľka, bola ste sa nahlásiť na soc. poisťovňu?
Za osobu, ktorej príslušný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny priznal a vypláca peňažný príspevok na opatrovanie, môže štát platiť poistné na dôchodkové poistenie. Obdobie opatrovania blízkej osoby sa jej v takom prípade zaráta na dôchodkové účely.
Štát poistné na dôchodkové poistenie neplatí automaticky, ale len vtedy, ak sa na toto poistenie opatrovatelia prihlásia.

eporadca povedal(a)...

Ak áno, potrebujete zájsť na soc. poisťovňu. A informovať sa o ďalšom postupe. A opatrovateľský príspevok v takej sume Vám nebude krátený.

Pri výpočte sa berie do úvahy 12 mesiacov predchádzajúceho kalendárneho roka. Žena dostane 65 percent vymeriavacieho základu, ktorý dosiahla. Výška materskej dávky však nesmie presiahnuť 766 eur. Vypočítava sa podľa dní v mesiaci, takže suma je pohyblivá.

eporadca povedal(a)...

Virtuálnu kalkulačku na výpočet nájdete na http://ekonomika.sme.sk/kalkulacky/vypocet-materskeho-2012.php?mzda=194&typ=mesiac&dni=200

Dávam do pozornosti aj článok, kde nájdete opis iných príspevkov, ktoré Vám môžu pomôcť/Prídavok na dieťa a príplatok ku prídavku na dieťa,Príspevok a príplatok pri narodení dieťaťa,Príspevok na starostlivosť o dieťa/

http://najmama.aktuality.sk/clanok/233881/materske-a-rodicovske-prispevky-2014-kolko-dostanete-a-co-vsetko-sa-meni/