VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2016/01/21

Chcem sa opýtať či mám nárok po ukončení tejto zmluvy na nejaké vyplácanie zo strany sociálnej poisťovne alebo iných dávok ak mi zamestnávateľ nepredĺži zmluvu, pretože som stále práce neschopná?

Dobrý deň,
Po vysokej škole som začala pracovať na hlavný pracovný pomer od augusta 2015.  Ale v októbri 2015 som kvôli tehotenstvu počas ktorého mám zdravotné problémy som nastúpila na PN. Pracovná zmluva (som v hlavnom pracovnom pomere na dobu určitú) mi končí  teraz v januári 2016. Chcem sa opýtať či mám nárok po ukončení tejto zmluvy na nejaké vyplácanie zo strany sociálnej poisťovne alebo iných dávok ak mi zamestnávateľ nepredĺži zmluvu, pretože som stále práce neschopná?
ďakujem za odpoveď

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Po ukončení PN (ak Vám nepredĺžia zmluvu) sa môžete zaevidovať na UPSVaRe. Ak zdravotné problémy pretrvávajú, na PN môžete ostať až do pôrodu. Z toho čo ste napísali je zrejme, že nárok na dávku v nezamestnanosti, alebo materská Vám nevzniká ( keďže nespĺňate 270 dni nemocenského poistenia). Na UPSVaR ostávate (v prípade nepredlženia zmluvu na dobu neurčitú) až do rozhodnutia o poberaní rodičovského príspevku.