VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2011/03/08

Právo na asistenta

Právo na asistenta - kompenzácie
Ako občanovi so zdravotným postihnutím  bol mi doporučený osobný asistent  a aj  úradne schválený. Keďže som nenašiel  vhodného pre moje potreby, tak som  tuto kompenzáciu využíval a preto ani som neodovzdával výkazy.A tak mi ho zrušili so zdôvodnením ,že ho nevyužívam. Mali na to právo? Slavo

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Postup úradu práce bol v súlade so zákonom.
Zákon č. 447/2008 o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia nadobudol účinnosť v roku 2009 a podľa § 21 ods. 6 "Rozsah hodín osobnej asistencie príslušný orgán opätovne posúdi každé tri roky od jeho určenia na účel zistenia, či predchádzajúci určený rozsah hodín osobnej asistencie zodpovedá potrebám fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím. Opätovné posúdenie sa vykoná aj pred uplynutím lehoty uvedenej v prvej vete, ak sa zmenia skutočnosti rozhodujúce na určenie rozsahu hodín osobnej asistencie."
Keďže ste peňažný príspevok na osobnú asistenciu dlhodobo nevyužívali, posudkový pracovník asi usúdil, že na túto formu kompenzácie sociálnych dôsledkov ťažkého zdravotného postihnutia nie ste odkázaný a posudok zmenil, na základe čoho Úrad práce vydal rozhodnutie o odňatí peňažného príspevku na osobnú asistenciu. Proti tomuto rozhodnutiu ste mali možnosť podať odvolanie v lehote 15 dní od jeho doručenia .

Anonymný povedal(a)...

Tak skús požiadať teraz/ samozrejme, keď už dakoho máš/ keď potrebuješ. A potom proste treba zverejniť tuto skutočnosť, že hľadáš osobného asistenta a tak urobiť konkurz. Vyvinúť väčšiu aktivitu sa oplatí. Tak do toho.