VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2015/03/31

Mám nárok na nemocenské dávky po skončení pracovného pomeru a som čiastočne invalidná.

Dobrý deň,
 
rada by som sa spýtala ohľadom nemocenských dávok. Pracovný pomer mi končí dňom 31.3.2015. Od 19.2. 2015 som na PN - PN podľa všetkého bude trvať aj v mesiaci apríl 2015. Mám nárok na nemocenské dávky po skončení pracovného pomeru a som čiastočne invalidná. Poberám invalidný dôchok vo výške cca 170 EUR. Vďaka za odpoveď.
 
som povinná preukazovať trvanie pracovnej neschopnosti Sociálnej poisťovni aj keď už nie som zamestnaná?
 
s pozdravom

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

§ 80

Starobný dôchodok, predčasný starobný dôchodok a invalidný dôchodok sa nevypláca počas obdobia, v ktorom z dôvodu dočasnej pracovnej neschopnosti má poistenec nárok na náhradu príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca podľa osobitného predpisu51) alebo nemocenské, ak dočasná pracovná neschopnosť vznikla pred priznaním starobného dôchodku, predčasného starobného dôchodku alebo invalidného dôchodku

eporadca povedal(a)...

Po skončení pracovného pomeru a PN je ochranná lehota 7 dní.