VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2011/01/26

Postupy pri posudzovaní žiakov so ZP

Aký je postup pri posudzovaní žiakov so zdravotným postihnutím a ich prijímaniu do škôl? Môže škola odmietnuť prijať takého žiaka?
Zisťujem dopredu, aby nás nič neprekvapilo. ďakujeme za odpoveď. Mária

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Podľa môjho názoru je dobré sa priamo informovať v tej škole o ktorú máte záujem.

Viera

eporadca povedal(a)...

O zaradení dieťaťa so zdravotným postihnutím do školy rozhoduje riaditeľ školy po dohode s rodičmi, zákonnými zástupcami dieťaťa na základe výsledkov špeciálno-pedagogického vyšetrenia a s prihliadnutím na možnosti školy.
Žiaci individuálne integrovaní v bežných triedach majú vypracovaný Individuálny výchovno-vzdelávací program.
Individuálny výchovno-vzdelávací program obsahuje:
- základné informácie o žiakovi a vplyve jeho diagnózy na výchovno-vzdelávací proces;
- požiadavky na úpravu prostredia školy a triedy;
- modifikáciu učebného plánu a učebných osnov;
- aplikáciu špeciálnych vzdelávacích postupov;
- špecifické postupy hodnotenia učebných výsledkov žiaka;
- špecifiká organizácie a foriem vzdelávania;
- požiadavky na zabezpečenie kompenzačných pomôcok a špeciálnych učebných pomôcok ;
- zabezpečenie servisu odborníkov – špeciálneho pedagóga, liečebného pedagóga, psychológa, logopéda a iných

eporadca povedal(a)...

Ak je žiakovi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami potrebné prispôsobiť obsah a formy vzdelávania v jednom alebo viacerých vyučovacích predmetoch, vypracuje vyučujúci daného predmetu v spolupráci so špeciálnym pedagógom ako súčasť individuálneho vzdelávacieho programu Úpravu učebných osnov konkrétneho predmetu.
Úprava učebných osnov predmetu, ktorá je súčasťou individuálneho vzdelávacieho programu, sa vypracováva len pre tie vyučovacie predmety, v ktorých žiak nemôže postupovať podľa učebných osnov daného ročníka.