VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/06/11

Invalidný dôchodok

Dobry den,

rozhodnutim posudkovej komisie Socialnej poistovne, pred ktoru ma pozvali v marci 2012, som bol uznany za invalidneho nad 70%, a to k 1. julu 2011, ked som si podal ziadost o invalidny dochodok. Po mesiaci od tohto rozhodnutia mi prislo z ustredia Socialnej poistovne zamietave stanovisko, pretoze som nesplnil potrebny pocet rokov dochodkoveho poistenia (v mojej vekovej kategorii je minimalny pocet rokov dochodkoveho poistenia pred vznikom invalidity stanoveny na 2 roky). Socialna poistovna mi zaroven oznamila, ze si mozem chybajuci pocet mesiacov doplatit dodatocne, co som aj ucinil. Chcem sa preto spytat, ci mi po splneni tejto podmienky bude podla Vas uznany narok na invalidny dochodok a zaroven ma zaujima, ci mi bude vyplateny k 1. julu 2011, odkedy ma uznali za invalidneho, alebo vznika narok az od datumu, ked som si dodatocne doplatil chybajuce obdobie poistneho.

Dakujem za odpoved,
Matej L.

4 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Za deň uplatnenia nároku na invalidný dôchodok a nároku na jeho výplatu sa považuje deň, keď žiadateľ prvýkrát požiadal príslušnú organizačnú zložku Sociálnej poisťovne o spísanie žiadosti o priznanie tohto dôchodku. Spísaním žiadosti o priznanie dôchodku príslušnou organizačnou zložkou Sociálnej poisťovne sa považuje žiadosť za podanú.

Podľa tohto by Vám invalidný dôchodok mal byť vyplatený spätne k 1.Júlu 2011.

Viac informácii na:
http://www.socpoist.sk/invalidny-dochodok/1288s

eporadca povedal(a)...

Podmienky nároku

Podmienky, ktoré musí poistenec spĺňať, aby vznikol nárok na dôchodok.

Nárok na invalidný dôchodok má poistenec, ktorý

je invalidný
získal potrebný počet rokov obdobia dôchodkového poistenia a
ku dňu vzniku invalidity nesplnil podmienky nároku na starobný dôchodok alebo mu nebol priznaný predčasný starobný dôchodok.

Za osobitne stanovených podmienok môže vzniknúť nárok na invalidný dôchodok (tzv. invalidný dôchodok z mladosti) aj fyzickej osobe, ktorá sa stala invalidnou pred dovŕšením veku, v ktorom sa končí povinná školská dochádzka alebo v období, v ktorom je nezaopatreným dieťaťom. Nárok na tento dôchodok vznikne najskôr odo dňa dovŕšenia 18 rokov veku. Po 31. decembri 2007 môže za osobitných podmienok tiež vzniknúť nárok na invalidný dôchodok aj doktorandovi v dennej forme doktorandského štúdia.

Zdroj:http://www.socpoist.sk/invalidny-dochodok/1288s

Anonymný povedal(a)...

Ešte možno taká poznámka,neviem, či si nebudete musieť znovu požiadať o invalidný dôchodok, nakoľko ste nesplnili podmienky.
Ak áno, tak potom bude aktuálny dátum vzniku invalidity deň nového posúdenia. Klára

Anonymný povedal(a)...

Preto ma zaujima, ci bude aktualny datum ku dnu, ked ma uznali za invalidneho a ci mi to vyplatia spatne. V liste mi napisali, ze "v pripade, ze sa rozhodnete dodatocne si doplatit chybajuce odbobie, znovu posudime vas narok na invalidny dochodok". Cize z toho by, hadam, mohlo vyplyvat, ze ziadost je podana k tomu prvemu datumu. Matej