VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/06/15

Invalidný dôchodok

Dobrý deň
Dobry den chcela by som sa vas spytať, ci mam nárok na ID.Mam dlhsi cas problemy s uzkostnymi poruchami a depresiou.Vetsinu casu musim byt pn pretoze nezvladam pracovne tempo.Momentalne tiez marodim avsak uz s tazkou depresiou,socialna poistovna mi zaslala papier o tom ,ze uz nemozem poberat pn-ku,marodim teraz 4 mesiac a ze si mam poziadat o ID.Bola som teda za svojou psychiatrickou avsak ta mi povedala, ze ma s toho dostane,ze ma cas este aspon mesiac ale mne je stale horsie a ani lieky mi velmi nepomahaju.Neviem ako mam teraz postupovat nakolko sa velmi trapim tym, ze sa nemozem zamestnat a psychiatricka mi asi ziaden papier nevypise.Mam iba 22 rokou,tiez by som rada bola zdrava a chodila medzi lidi do prace ale zatim je moj stav hrozny nakolko nemozem normalne fungovat,spat,jest,rozhodovat sa atd...Dakujem vam vopred za odpoved

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Dobrý deň
podrobnejšie informácie, ktoré sa týkajú vášho stavu nájdete v Zákone o sociálnom poistení 461/2003, v prílohe č. 4., kapitola 5-Duševné choroby a poruchy správania v položke 3. Na na základe tohoto zákona posudková komisia postupuje pri hodnotení vášho stavu, nosné je vyjadrenie Vašej psychiatričky. Dôležitým krokom je informovať sa na príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne v mieste vášho bydliska.

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň
Ja len doplním predchádzajúcu odpoveď. Podľa spomenutej prílohe č.4, kapitole 5 sa Poruchy nálad /manické, depresívne, periodické/ delia na stredne ťažké formy a ťažké formy, kde je aj rôzna miera poklesu schopnosti zárobkovej činnosti. Posúdenie závisí od vyjadrenia Vašej psychiatričky, od počtu rokov potrebných na vznik invalidného dôchodku.... Ale konkrétne informácie získate na pobočke Sociálnej poisťovne, kde Vám kompetentná osoba podá bližšie informácie o postupe.

Anonymný povedal(a)...

Pravdepodobne pre zdravotné problémy ste bola práceneschopná častejšie, a preto vám povedali, že už nemôžete marodovať. Áno je to tak, ak vyčerpáte jednoročnú podporovaciu dobu aj keď s prestávkami, už nebudete dostávať dávky a teda vy môžete aj byť práceneschopná, ale nebudete dostávať peniaze. Keď vám hovorí psychiatrička, že vás dostane z toho za mesiac, je to optimistické. Ale vy môžete požiadať o invalidný dôchodok len keď máte ukončenú PN-ku, ďalším predpokladom je počet odpracovaných rokov, a tieto informácie vám poskytnú v sociálnej poisťovni. Snažte sa udržať v práci, aby ste o ňu neprišla. Nález vám psychiatrička určite napíše, len budete za vypísanie platí, lebo to je administratívny úkon. takže aj s tým musíte počítať. Anna