VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/11/20

Moja otázka teda znie...

Dobrý deń, prosím Vás chcela by som sa poradiť ohľadom odvolania sa voči rozhodnutiu sociálnej poisťovne.

Zamietli mi materské aj pn z DNP z dôvodu toho, že som v ochrannej lehote a odvod za DNP som zaslala 3 dni po splatnosti. Odvolávajú sa na na paragraf 31 ods 3, kde sa uvádza, že ak poistenie zanikne v danom mesiaci a poistenec je v ochrannej lehote, tak musí mať zaplatené poistné najneskôr v deň splatnosti, aby mu bol uznaný nárok na nemocenské.
Zároveň mi pani v poisťovni povedala, že tiež si mám riadne prečítať rozhodnutie, či v ňom nebudú nejaké chyby, lebo to by som vraj mala šancu pri odvolaní. Nejaké tie chyby som tam našla...zle tam uviedla sumy, ktoré som uhrádzala plus dátum nároku na materské.

Moja otázka teda znie, ako postaviť odvolanie voči rozhodnutiu.

3 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Odvolacie konanie

proti rozhodnutiu organizačnej zložky Sociálnej poisťovne má účastník konania právo podať odvolanie, ak zákon o sociálnom poistení neustanovuje inak alebo ak sa účastník konania nevzdal odvolania písomne alebo ústne do zápisnice (odvolanie nie je prípustné proti rozhodnutiu o povolení splátok dlžných súm poistného, príspevku na starobné dôchodkové sporenie, pokuty a penále), odvolanie možno podať v lehote do 30 dní odo dňa oznámenia rozhodnutia; odvolanie proti rozhodnutiam o poistnom a príspevku na starobné dôchodkové sporenie a rozhodnutiam o uložení pokuty a penále možno podať v lehote do 15 dní odo dňa oznámenia rozhodnutia,
účastník konania, ktorý podal odvolanie, môže toto odvolanie vziať späť; ak účastník konania vzal odvolanie späť, nemôže podať odvolanie znovu,
organizačná zložka Sociálnej poisťovne, ktorá napadnuté rozhodnutie vydala, môže o odvolaní sama rozhodnúť, ak odvolaniu v plnom rozsahu vyhovie a ak sa rozhodnutie netýka iného účastníka konania ako účastníka konania, ktorý sa odvolal, alebo ak s tým ostatní účastníci konania súhlasia,
ak o odvolaní nerozhodne organizačná zložka Sociálnej poisťovne, ktorá napadnuté rozhodnutie vydala, predloží odvolanie spolu s výsledkami doplneného konania a so spisovým materiálom odvolaciemu orgánu najneskôr do 30 dní odo dňa, keď mu odvolanie došlo,
ak sú na to dôvody, odvolací orgán rozhodnutie zmení alebo zruší, inak odvolanie zamietne a rozhodnutie potvrdí,
odvolací orgán rozhodnutie zruší a vec vráti organizačnej zložke Sociálnej poisťovne, ktorá rozhodnutie vydala na nové prejednanie a rozhodnutie, ak je to vhodnejšie z dôvodov rýchlosti alebo hospodárnosti; organizačná zložka Sociálnej poisťovne je viazaná právnym názorom odvolacieho orgánu,
proti rozhodnutiu o odvolaní sa nemožno ďalej odvolať.

http://www.socpoist.sk/ziadosti--navrhy--podnety--staznosti--ine-podania/48986s

eporadca povedal(a)...

Prikladám iné odkazy na podobný problém

http://eporadna.blogspot.sk/#uds-search-results

http://www.vzory-zmluv-zadarmo.sk/tag/odvolanie/

eporadca povedal(a)...

Odvolanie musí obsahovať tieto náležitosti:

Označenie útvaru , ktorému je určené
Označenie toho, kto ho podáva.
Označenie rozhodnutia, proti ktorému odvolanie smeruje. Praktická rada - napr.: Podávam odvolanie proti rozsudku Okresného súdu v Trenčíne č. k. 7C 159/99 – 48 zo dňa 30. 6. 1999, ktorým bolo moje manželstvo rozvedené. Podávam odvolanie proti rozsudku Okresného súdu Bratislava III č. k. 11C 424/98 – 57 zo dňa 12. 2. 1999, ktorým zamietol môj návrh o určenie neplatnosti kúpnej zmluvy.
Uvedenie v akom rozsahu sa rozhodnutie napáda (t. j. z odvolania musí byť jasné, v akom rozsahu je výrok rozhodnutia napadaný).

Uvedenie, v čom rozhodnutie alebo postup napr. soc.poisťovne považuje za nesprávny (odvolateľ môže na podporu svojich tvrdení pri odvolaní voči rozsudku alebo uzneseniu vo veci samej uviesť len skutočnosti, dôkazy
Určenie toho, čoho sa odvolateľ domáha

Podpis odvolateľa.
Dátum vyhotovenia odvolania (s týmto dátumom však zákon nespája žiadne procesné následky. Rozhodujúci je dátum, keď bolo odvolanie zaslané ).