VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/12/13

Dohoda alebo výpoveď?

Dobrý deň,
 
obraciam sa na Vás s prosbou o radu.
Po rodičovskej dovolenke mi chce zamestnávateľ dať výpoveď dohodou + odstupné.
Zamestnaná som vo firme  od 1.2.2005. Na dobu neurčitú.
Na MD /materská dovolenka/ som nastúpila 10/2008, druhá  MD 12/2010.
Moje miesto zrušené nebolo. Je obsadené pracovníčkou, ktorá ma PZ /pracovnú zmluvu/na dobu neurčitú.
Čo by som mala urobiť? Podpísať dohodu s odstupným? Alebo trvať na výpovedi z organizačných dôvodov?
Ďakujem za radu a pomoc. Budem čakať na Vašu odpoveď.
Katarína

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Pomôžem si článkom, kde je problematika dobré opísaná a myslím, že v ňom nájdete odpoveď

Skončenie pracovného pomeru dohodou má v porovnaní s výpoveďou viaceré výhody. "Ak sa zamestnávateľ a zamestnanec dohodnú na skončení pracovného pomeru, pracovný pomer sa skončí dohodnutým dňom," vysvetľuje jednu z výhod dohody advokát Dušan Nitschneider.
http://aktualne.atlas.sk/ukoncenie-pracovneho-pomeru-dohodou-je-v-porovnani-s-vypovedou-vyhodnejsie/ekonomika/slovensko-a-ekonomika/