VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/12/12

Mohla by som aj tak požiadat o predlzenie materskej dovolenky

Dobry vecer čitala som si vasu stranku na nete chcem sa spytat 20 decembra my konci materska dovolenka a som zamestnana vratit sa spet nemozem lebo mi to vzdialenost nedovoli ked chcem ukoncit pracu mam tam ist osobne a podpisat dohodu o skonceni pracovneho pomeru ale chcela by som aby mi dali aj odstupne aky dovod skoncenia mam napisat aby som mala narok aj na odstupne...U zamesnavatela som zamestnana 6rokov.pisali ste  ze nema sa podpisovat dohoda o skonceni pracovneho pomeru bez udania dôvodu inak by som nedostala odstupne,alebo by bolo dobre chcem si dat predlzit matersku dovolenku zo zdravotnich dovodov dcerky .A teraz ma napadlo že keby som dala v praci vypoved aby som dostala aj odstupne mohla by som aj tak požiadat o predlzenie materskej dovolenky dakujem az odpoved

6 komentárov:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Nárok na rodičovský príspevok má rodič dieťaťa do troch rokov alebo rodič dieťaťa do šiestich rokov, ktoré má dlhodobo nepriaznivý zdravotný stav. Ak však popri tom pracujete a máte dieťa v jasliach, v súkromnej materskej škole či u opatrovateľky, môžete sa rozhodnúť aj pre príspevok na starostlivosť o dieťa. V tom prípade však už strácate nárok na rodičovský príspevok.
http://www.praca-na-materskej.sk/index.php/podmienky-paragrafy/rodicovska-dovolenka-a-praca

Viac aj na http://eporadna.blogspot.sk/2012/08/predlzenie-materskej-dovolenky.html

eporadca povedal(a)...

Problém s predĺžením rodičovskej dovolenky môže nastať vtedy, ak je mamička zamestnankyňou. Zamestnávateľ je povinný poskytnúť matke rodičovskú dovolenku do 3 rokov veku dieťaťa, do 6 rokov len v prípade, že ide o dlhodobo nepriaznivý zdravotný stav dieťaťa. Ak sa matka rozhodne, že zostane doma pri zdravom dieťati a bude sa o neho naďalej celodenne starať aj po dovŕšení 3 rokov (6 rokov), musí požiadať zamestnávateľa o súhlas. Zamestnávateľ jej môže poskytnúť pracovné voľno bez náhrady mzdy alebo ak sa nedohodnú, tak ju prepustiť.

http://praca-ako.sk/matka-v-pracovnom-pomere/predlzenie-rodicovskej-dovolenky/

eporadca povedal(a)...

Nezabudnite aspoň mesiac vopred túto skutočnosť oznámiť vášmu zamestnávateľovi. Táto povinnosť je vám uložená podľa § 166 ods. 3 Zákonníka práce: "Žena a muž písomne oznámia zamestnávateľovi najmenej jeden mesiac vopred predpokladaný deň nástupu na materskú dovolenku a rodičovskú dovolenku, predpokladaný deň ich prerušenia, skončenia a zmeny týkajúce sa nástupu, prerušenia a skončenia materskej dovolenky a rodičovskej dovolenky.“

eporadca povedal(a)...

(1) Zamestnancovi, s ktorým zamestnávateľ skončí pracovný pomer výpoveďou z dôvodov uvedených v § 63 ods. l písm. a) alebo písm. b) alebo z dôvodu, že zamestnanec stratil vzhľadom na svoj zdravotný stav podľa lekárskeho posudku dlhodobo spôsobilosť vykonávať doterajšiu prácu, patrí pri skončení pracovného pomeru odstupné najmenej v sume

a) jeho priemerného mesačného zárobku, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej dva roky a menej ako päť rokov,
b) dvojnásobku jeho priemerného mesačného zárobku, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej päť rokov a menej ako desať rokov,
c) trojnásobku jeho priemerného mesačného zárobku, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej desať rokov a menej ako dvadsať rokov,
d) štvornásobku jeho priemerného mesačného zárobku, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej dvadsať rokov.

eporadca povedal(a)...

Rodičovský príspevok je štátna sociálna dávka, ktorou štát prispieva oprávnenej osobe na zabezpečenie riadnej starostlivosti o dieťa do troch rokov veku alebo do šesť rokov veku, ak má dieťa dlhodobo nepriaznivý zdravotný stav.

Čiže poberanie rodičovského príspevku pokračuje naďalej, aj po ukončení pracovného pomeru, len je v danej veci potrebné zájsť na soc. poisťovňu a UPSVaR

eporadca povedal(a)...

Zamestnanec môže dať výpoveď z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Ak chce dať výpoveď zamestnanec, môže v podstate uviesť do výpovede akékoľvek dôvody, ale nárok na odstupné mu nevznikne. Nárok na odstupné totiž nikdy nevzniká v prípade výpovede danej zamestnancom.