VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2011/02/28

Integrácia detí so ZP

Aké mate skúsenosti ( negatíva a pozitíva) s integráciu detí so zdravotným postihnutím do riadneho vyučovacieho procesu. Budúci rok moja ZP dcéra začína povinnú školskú dochádzku. A teraz mám dilemu - integrovať ju alebo zapísať radšej do špeciálnej školy. Veľmi mi pomôžete . Eva

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

ja som velmi spokojna, ze sme nasu dceru dali medzi zdravych ziakov. myslim, ze jej to prospieva. ja by som bola za integraciu, ale myslim ze zavisi od miery postihnutia, kazde dieta je ine...
janka

Anonymný povedal(a)...

moju dceru som dala na "normalnu" skolu, ale po polroku som ju musela prelozit. nezvladala to aj napriek tomu, ze sme sa doma ucili do noci, dreli sme, mala individualny plan, ale aj tak bolo tempo ucenia rychle, nestihali sme. okrem toho ziaci sa z nej vysmievali a po pravde ani ucitelka si nevedela poradit. prelozila som ju teda do specialnej skoly a od vtedy take problemy nemam. je ich v triede 5, ucitelka sa venuje kazdemu individualne a ide tempom, ktory vsetci zvladaju. takze teraz sme spokojne. mozno odporucam poradit sa s psychologom, alebo specialnym pedagogom.
katka

eporadca povedal(a)...

ŠKOLSKÁ INTEGRÁCIA A JEJ FORMY
V súčasnosti môžu žiaci so zdravotným postihnutím plniť školskú dochádzku tromi spôsobmi:

a) v špeciálnej škole,
b) v špeciálnej triede základnej školy, v špeciálnej triede strednej školy,
c) v bežnej triede základnej školy, v bežnej triede strednej školy.

eporadca povedal(a)...

Formy školskej integrácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v základných školách a v stredných školách a práva a povinnosti účastníkov školskej integrácie upravuje § 32a až §32c školského zákona.
Školskú integráciu vymedzuje ako výchovu a vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v triedach škôl podľa školského zákona, okrem tried v špeciálnych školách, nasledovne:

a) integrácia v špeciálnych triedach, pri ktorej sa žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami vzdelávajú v základnej škole alebo strednej škole v samostatných triedach. Časť vyučovania sa môže uskutočňovať v triede spoločne s ostatnými žiakmi školy; na vyučovaní sú prítomní učitelia oboch tried. Niektoré vyučovacie predmety môže žiak absolvovať mimo špeciálnej triedy,

b) individuálna integrácia, pri ktorej sú žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami zaraďovaní do tried a výchovných skupín s ostatnými žiakmi školy a sú vzdelávaní podľa individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu, pričom učebné osnovy a výchovné postupy sú prispôsobené ich vzdelávacím potrebám.

Anonymný povedal(a)...

Ako matka dieťaťa so zdravotným znevýhodnením Vám odporúčam jednoznačne integráciu. Isteže stojí to veľa námahy aj Vás, lebo budete musieť denne spolupracovať s učiteľom, ale keď bude mať postavený výchovno-vzdelávací plán na úrovni, ktorá bude zodpovedať miere jej zdravotného znevýhodnenia, tak bude pomaly ale napredovať. V prípade, že ju dáte do špeciálnej školy a ona má na viac aj podľa odborníkov bude stagnovať. Prajem veľa síl ! Oplatí sa to !