VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2011/09/21

Elektrický vozík

Volám sa Monika a mam otázku - či policajti majú právo zastaviť občana na elektrickom vozíku a dať mu fúkať na pešej zóne, lebo mne sa to stalo pred týždňom. Bolo čerstvo po daždi a ja som išla po pešej zóne. Naraz sa pri mne zastavil policajt a povedal Fúkajte slečna Keďže nepijem, tak som pokojne fúkala. Samozrejme výsledok bol negatívny. Policajt mi vysvetlil ,že som išla krížom pomedzi ľudí a ohrozovala ich. Vraj v zákone o cestnej premávke elektrický vozík je motorovým vozidlom, čo ma prekvapilo. Je to pravda?

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Zákon o cestnej premávke hovorí:, že elektrický vozík sa považuje za chodca. Jaro

Anonymný povedal(a)...

Chcel by som sa zapojiť do diskusie o slovenskej polici,lebo oni sa zaoberajú hlupostami a to čo je vážne im unika.Napr. dolapenie lupičov. A ja si myslím,že elektricky vozík neje motorové vozidlo. Pozdravujem Lukáš

eporadca povedal(a)...

Nie.
Podľa zákona o cestnej premávke ZP občan na invalidnom vozíku je chodcom.
§ 2
Vymedzenie základných pojmov
f) chodcom účastník cestnej premávky pohybujúci sa pešo;

chodcom je aj osoba, ktorá napríklad tlačí alebo ťahá sánky, detský kočík, vozík pre osoby so zdravotným postihnutím alebo ručný vozík s celkovou šírkou nepresahujúcou 600 mm, osoba, ktorá sa pohybuje na lyžiach, korčuliach, skejtborde alebo obdobnom športovom vybavení, pomocou mechanického alebo elektrického vozíka pre osoby so zdravotným postihnutím, a osoba, ktorá tlačí bicykel alebo motocykel, alebo vedie zviera,

Anonymný povedal(a)...

Chodec či cyklista doteraz nemusel NIČ. Aj keď formálne mal mať cyklista svetla či odrážky na bicykli, nikdy v živote som nezažil kontrolu, ktorá by sa zameriavala na cyklistov alebo im dokonca dala fúkať.
A opitý chodec, resp. vozíčkar takisto ohrozuje premávku.
Vodič musi byt triezvy, hrozí mu pokuta. aj keď nezavinil nehodu, má s tým obrovské problémy.
V zákone by sa malo to sprísniť a upresniť. Fero

Anonymný povedal(a)...

Ak dokáže el. vozík dosiahnúť rýchlosť viac ako 20 km/h, mohol by sa považovať za dopravný prostriedok. Tak či onak predpisy častokrát nezohľadňujú reálny život a niekedy veci skôr komplikujú ako pomáhajú riešiť. Ak by slečna nafúkala, zobrali by jej vozík ? Oni už fakt nemajú čo riešiť, ale ak frajer v Audi jazdí po sídlisku 80 km/h, tak je to zrejme v poriadku.

Radovan