VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2011/09/08

Súbeh invalidného dôchodku a zamestnania

Som invalidná dôchodkyňa.  Mám možnosť sa zamestnať, ale mám strach, že prídem o dôchodok. Môže sa tak stať? Jožka

4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Poberám čiastočný invalidný dôchodok a podarilo sa mi nájsť si prácu. Pre mňa je to veľmi dôležité, nielen z hľadiska financií, ale pre mňa je to liek a motivácia. Snažím sa pracovať najlepšie ako viem, aby som o tu prácu neprišiel. Zarobím koľko zarobím,aj zadarmo by som pracoval.
Emil

Anonymný povedal(a)...

Súhlasím s Emilom. Tiež mám zdravotný postih, šanujem si prácu, lebo ťažko nájsť zamestnávateľa, ktorý vytvorí chránené pracovisko.
Keď nie sú peniaze na výplatu, pokojne počkám, ale viem, že ráno mám isť do roboty. A sa teším.
Zuzka

eporadca povedal(a)...

Zákon v súčasnosti neobmedzuje poberanie invalidného dôchodku a možnosť pracovať. Je pritom jedno, či je zamestnaný, či pracuje na dohodu alebo ako samostatne zárobkovo činná osoba. Invalidný dôchodok môže poberať aj bez ohľadu na výšku zárobku.

eporadca povedal(a)...

Invalidné dôchodky majú občanom, ktorí z dôvodu invalidity stratili čiastočne alebo úplne schopnosť vykonávať zárobkovú činnosť, sčasti nahradiť ich príjem pred vznikom invalidity. Poberaním akéhokoľvek druhu dôchodkovej dávky, teda ani invalidného dôchodku, nie je obmedzené právo na zamestnanie alebo podnikanie na základe živnosti.