VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/07/31

Spoločne posudzované osoby

Dobry den,chcela by som Vas poprosit o radu.Moj syn je ZTP a som s nim
doma na opatrovatelskom prispevku.Poberala som ho vo vyske spolu 310 eur
mesacne-opatroavtelsky,
kompenzacia na hygienu a na auto a este 50 eur za
to,ze bol nezaopatrene dieta a ja som nemala ziaden prijem.Dna 28.5.2012
mal moj syn 18 rokov,tak sme poziadali o invalidny dochodok-bol uznany
nad 70 % invalid a invalidny dochodok ma vo vyske 299,30 eur
mesacne.Poprosila by som Vas o odpoved na moju otazku:Bol mi znizeny
opatrovatesky prispevok na 92,412 eur mesacne a to z tohoto dovodu
vraj-opatrovatelsky prispevok je vo vyske 216,60 eur mesacne.Manzelov
prijem prevysuje 396,60 eur mesacne z tohoto pracovnicka odpocitala 1,4
nasobok zivotneho minima cize 272,412 eur a vyslo jej 124,188 akoze
navyse.Zo zakladneho opatrovatelskeho prispevku odpocitala tychto
124,188 eur a vysiel jej konecny opatrovatelsky prispevok 92,412
eur.Chcela by som sa informovat,ci sa naozaj bere do uvahy ako prijem
ZTP osoby aj prijem mojho manzela,ved prijem ZTP osoby je synov
dochodok,teda ci postupovala pracovnicka na UPSVaR spravne.Dakujem s
pozdravom

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Dobrý je článok na tejto stránke, kde sa aktuálne opisujú možnosti opatrovateľského príspevku.
http://www.sme.sk/c/6323396/opatrovat-nemusite-len-pribuzneho.html

eporadca povedal(a)...

K Vášej otázke spoločne posudzovaných osôb.

Osoby žijúce v domácnosti sa spoločne posudzujú nasledovne:

a) môj rodič sa zohľadňuje ak sú splnené všetky tieto podmienky: a) rodič nie je rozhodnutím
súdu povinný poskytovať mi výživné, b) nebol som pred dosiahnutím plnoletosti zverený
do náhradnej starostlivosti, c) som slobodný alebo som uzavrel manželstvo a môj manžel je
nezaopatreným dieťaťom a d) som bezdetný,

b) môj súrodenec sa zohľadňuje ak sú splnené všetky tieto podmienky: a) súrodenec nie je
plnoletý a je v osobnej starostlivosti rodiča, ktorý sa spoločne posudzuje so mnou, alebo
je plnoletý a sústavne sa pripravuje na budúce povolanie podľa osobitného predpisu a pred
dosiahnutím plnoletosti nebol zverený do náhradnej starostlivosti, b) najviac jeden z mojich
rodičov (t.j. žiaden alebo jeden) je rozhodnutím súdu povinný poskytovať môjmu súrodencovi
výživné alebo žije len jeden z mojich rodičov a žijúci rodič nie je rozhodnutím súdu povinný
poskytovať môjmu súrodencovi výživné, c) súrodenec je slobodný alebo uzavrel manželstvo a
jeho manžel je nezaopatreným dieťaťom, d) ja aj môj súrodenec sme bezdetní, e) súrodencovi
nevznikol nárok na invalidný dôchodok a f) súrodenec predchádzajúcim štúdiom nezískal
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa,

c) môj manžel sa zohľadňuje ak spĺňa obe tieto podmienky: a) nie je rozhodnutím súdu povinný
poskytovať mi výživné a b) nie je nezaopatreným dieťaťom,

d) moje nezaopatrené dieťa sa posudzuje ak spĺňa obe tieto podmienky: a) nie je zverené do
náhradnej starostlivosti a b) nie je zverené do osobnej starostlivosti druhému rodičovi

e) druhý rodič môjho nezaopatreného dieťaťa, s ktorým nie som zosobášený sa posudzuje ak sú
splnené všetky tieto podmienky: a) moje nezaopatrené dieťa sa posudzuje spoločne so mnou,
b) druhý rodič nie je nezaopatreným dieťaťom a c) druhý rodič nie je rozhodnutím súdu
povinný poskytovať môjmu dieťaťu výživné

f) manžel môjho rodiča (môj nevlastný rodič) sa posudzuje ak sú splnené obe tieto podmienky:
a) môj rodič sa posudzuje spoločne so mnou a b) manžel môjho rodiča nie je rozhodnutím
súdu povinný poskytovať môjmu rodičovi výživné

g) dieťa manžela môjho rodiča (môj nevlastný súrodenec) sa posudzuje ak sú splnené obe tieto
podmienky: a) manžel môjho rodiča sa posudzuje spoločne so mnou a b) dieťa je zverené do
osobnej starostlivosti manželovi môjho rodiča

zdroj:https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:-XMZkCjc240J:www.upjs.sk/public/media/4656/02_okruh_spolocne_posudzovanych_osob.doc+spolo%C4%8Dne+posudzovan%C3%A9+osoby&hl=sk&gl=sk&pid=bl&srcid=ADGEESjCx4CrZ6zUACixE2bUMpT2F4du1o00SnG7mp0fbUxI84hZ-HNfyMzivlZQzn1kcKdPA-PSjUyCJn0DYg0daqDjy4uLFCSBlaLZWvKTVmX8YzmgzbJaa6ws4oiDWCwmXbGpRtCC&sig=AHIEtbRgqw7LUngvF9LIREcYmgTbl9gwew