VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/09/25

Pozastavenie živnosti

Dobrý deň.

Ospravedlňujem sa za rušenie, Vašu adresu som našla na portáli Eures.
Pracujem už 5 rokov ako opatrovateľka v Rakúsku.
Teraz sa vyskytli rodinné problémy, ktoré si vyžadujú, aby som určitý
čas bola doma pri mamičke. Mala by som dotazy:
- Je potrebné, aby som na ten čas, ktorý potrebujem byť doma,
pozastavila svoje podnikanie??
- Ak áno, akou formou?
- Musím zahlásiť prerušenie na Finanzamt aj na SVA?
- V prípade pozastavenia musím platiť zdravotné a soc. poistenie pre SVA?
- Ak nie, potom, kde budem poistená?
- Musím sa zahlásiť tu doma do zdravotnej poisťovne, aj do sociálnej?
- Musím platiť tu patričné čiastky aj keď nemám žiadny príjem?

Ďakujem za pomoc a čas.

S úctou

7 komentárov:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Vaše otázky potrebujú hlbšiu analýzu a kompetentného adresáta. Máte živnosť otvorenú na Slovensku alebo v Rakúsku?Ak na Slovensku postup je opísaný na tejto stránke:
http://www.podnikajte.sk/prevadzka-firmy/c/346/category/ukoncenie-podnikania/article/pozastavenie-zivnosti-2011.xhtml

eporadca povedal(a)...

Na hore uvedenej stránke sú kroky pri podávaní žiadosti na pozastavenie živnosti, konkrétne miesto podania žiadosti a lehota max. možného časového pozastavenia živnosti. /Myslím, že je to doba 3 rokov/.

Čo sa týka rakúskych zákonov- v tomto by Vám mali poskytnúť informácie na príslušnej pobočke soc. poisťovne, zdravotnej poisťovne a daňového úradu.

eporadca povedal(a)...

Ako správne vyplniť Oznámenie o pozastavení prevádzkovania živnosti?

v časti I. podnikateľ oznamuje dobu pozastavenia živnosti, ktoré je minimálne 6 mesiacov, maximálne 3 roky,
v časti II. podnikateľ oznamuje zmenu obdobia pozastavenia živnosti v prípade, ak žiada napríklad o predĺženie lehoty,
v oznámení treba okrem doby pozastavenia vyplniť obchodné meno, IČO alebo rodné číslo, obchodné meno príslušnej zdravotnej poisťovne, v ktorej ste prihlásení na povinné zdravotné poistenie,
je treba zaplatiť správny poplatok 4 eurá v kolkoch.

Aké sú ďalšie oznamovacie povinnosti podnikateľa v súvislosti s pozastavením (prerušením) živnosti?

Podnikateľ je povinný oznámiť pozastavenie živnosti na daňovom úrade, sociálnej poisťovni a zdravotnej poisťovni. Ohlasovanie prerušenia živnosti na daňový úrad a zdravotnú poisťovňu za vás vykoná živnostenský úrad elektronicky. Podnikateľ je povinný oznámiť prerušenie živnosti len v Sociálnej poisťovni. Živnostník s pozastavenou živnosťou je z pohľadu daňového úradu, Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne v takom istom postavení, ako keby mal živnosť zrušenú.

Daňový úrad

lehota na doručenie kópie oznámia o pozastavení živnosti je 15 dní,
povinnosť oznámiť do 30 dní zánik daňovej povinnosti k dani z motorových vozidiel.

Sociálna poisťovňa

do 8 dní je potrebné doručiť kópiu oznámenia o pozastavení živnosti,
je treba sa odhlásiť z povinného poistenia v Sociálnej poisťovní osobne alebo písomne vyplnením „odhlášky“ na tlačive Registračný list FO
tlačivá a doklady odoslané faxom alebo elektronickou poštou je treba potvrdiť písomne najneskôr do 3 dní

Zdravotná poisťovňa

doručiť kópiu oznámenia o pozastavení živnosti do 8 dní
odhlásiť sa z povinného poistenia v zdravotnej poisťovni
prihlásiť sa za samoplatiteľa, ak budete ďalej dobrovoľne nezamestnaný
predložiť ročné zúčtovanie zdravotného poistenia do 30. marca

Ako možno živnosť obnoviť?

Čo sa týka obnovenia pozastavenej živnosti, podnikateľ môže požiadať o jej obnovenie kedykoľvek po uplynutí 6 mesiacov, bez ohľadu na to, dokedy ju má pozastavenú. Po obnovení živnosti je podnikateľ povinný túto skutočnosť oznámiť najneskôr do 8 dní na daňovom úrade, v Sociálnej a zdravotnej poisťovni.

eporadca povedal(a)...

Nevieme ako dlho plánujete ostať doma? Minimálne môžete prerušiť na Slovenskú živnosť na 6 mesiacov a max. na 3 roky. Či je potrebné prerušiť podnikanie? - to musíte zvážiť sama. Akou formou? Ak na Slovensku to máte opísané na danej stránke. Ak v Rakúsku- nechcem zavádzať nesprávnymi informáciami.

eporadca povedal(a)...

Možno by Vám potom pomohol opatrovateľský príspevok, ktorý vybavíte na príslušnej pobočke UPSVaRu v mieste bydliska.

viac o opatrovateľskom príspevku

http://www.eporadna.blogspot.sk/#uds-search-results

Kira Roza povedal(a)...

Moje svedectvo Ahojte všetci. Som tu, aby som potvrdil, ako som dostal pôžičku od pána Benjamina po tom, čo som niekoľkokrát požiadal od rôznych požičiavateľov pôžičiek, ktorí sľúbili pomoc, ale nikdy mi pôžičku nedali. Kým ma môj priateľ nepriblížil pánovi Benjaminovi Leeovi, sľúbil mi pomoc a skutočne urobil, čo sľúbil, bez akejkoľvek formy omeškania. Nikdy som si nemyslel, že stále existujú spoľahlivé pôžičky na pôžičky, až kým sa nestretnem s pánom Benjaminom Lee, ktorý s tým skutočne pomohol pôžičku a zmenilo moje presvedčenie. Neviem, či nejakým spôsobom potrebujete skutočnú a naliehavú pôžičku. Môžete sa obrátiť na pána Benjamina prostredníctvom WhatsApp + 1-989-394-3740 a jeho e-mailu: Lfdsloans@outlook.com ďakujem.

Anonymous povedal(a)...

Chcel by som poďakovať spoločnosti Lapo Micro Finance za poskytnutie pôžičky. Niekoľkokrát som bol oklamaný, keď som sa snažil získať pôžičku, až som narazil na spoločnosť Lapo Micro Finance, ktorá mi poskytla pôžičku v hodnote 23 000 dolárov na starostlivosť o moje choré dieťa. Ak dnes potrebujete skutočného veriteľa, kontaktujte Lapo a nenechajte sa oklamať. Kontaktný e-mail: lapofunding960@gmail.com