VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/05/22

Ťažka životná situácia- bezdomovectvo

Dobry den,
Chcela by som vas poprosit o radu.
Moja mama pred nedavnom celkom oslepla a navyse sa stala bezdomovcom.
Niekolko rokov zila v Ceskej republike v \pzni kde je teraz momentalne na psychiatrickej klinike,
a vsak po prepusteni z tejto kliniky uz nema kam ist. Na Slovensku nema vybaveny ziaden dochodok a v zdravotnej poistovni ma dlh.
Som bezradna a neviem ako by som jej  mohla pomoct . zijem v zahranici a to v prenajatej izbe , k sebe si ju vziat nemozem
a peniaze na to aby som jej zaplatila akekolvek ubytovanie a opateru na Slovensku, nemam,Prosim Vas viete mi poradit  na koho sa obratit v tejto stuacii? za Vasu odpoved vopred dakujem

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Životná situácia v ktorej sa ocitla Vaša mama môže mať viacero postupov a riešení na ktorých je potrebná participácia mamy, Vás a kontaktnej osoby /soc. pracovníci, lekári atď/

V prvom rade Vás odporučím na občianske združenia, ktorým problematika bezdomovectva je blízka.
OZ Vagus
kontakt:http://www.vagus.sk/index.php/kontakty
OZ Proti Prúdu
http://www.notabene.sk/?bratislava-zariadenia-pre-ludi-bez-domova

Skúste ich poradenstvo.
Pre dočasné riešenie existujú - nocľahárne, útulky pre ľudí bez domova- záleží od miesta zdržiavania Vašej mamy.

Cesta je aj v postupnom vybavovaní invalidného, prípadne starobného dôchodku- zodpovedná inštitúcia Sociálna poisťovňa- http://www.socpoist.sk/

Dávka v hmotnej núdzi - UPSVaR

Možno ťažká cesta- sociálny byt od mesta, ale ako viete, byty sú ťažká kapitola- informácie poskytuje mestský úrad.
No prv oslovte združenia

S pozdravom e-poradňa