VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/08/13

Mám nárok na nemocenské dávky, ak poberám starobný dôchodok.

Dobrý deň,
som pracujúca dôchodkyňa. Zamestnávateľ mi navrhol ukončenie pracovného pomeru dohodou k 1.9.2013. Keďže mám vážne zdravotné problémy, zaujíma ma, či v prípade práceneschopnosti po ukončení PP  aj pre mňa platí ochranná lehota 7 dní a či mám nárok na nemocenské dávky, keďže poberám starobný dôchodok.  
Ďakujem za odpoveď.

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Nárok na nemocenskú dávku ma


-zamestnanec
-povinne nemocensky poistená samostatne zárobkovo činná osoba
-dobrovoľne nemocensky poistená osoba
-fyzická osoba, ktorej vznikla dočasná pracovná neschopnosť po zániku nemocenského poistenia v ochrannej lehote

http://www.socpoist.sk/nemocenske/1292s

eporadca povedal(a)...

Ak máte pracovný pomer tak nezávisle od poberania starobného dôchodku máte nárok na nemocenskú dávku,vychádzajúcu z nemocenského poistenia. Ochrana doba je 7 dni po ukončení nemocenského poistenia.