VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/10/18

Ako ďalej ....

Dobry den,prosim Vas o radu:Moj brat sa stal bezdomovcom.Chcela by som sa spytat na čo všetko ma narok,či zo zakona ma pravo poberat socialne davky pripadne ine prispevky.Obciansky preukaz pojdem s nim vybavovat buduci tyzden,no zatial sme stihli zahlasit na matricnom urade trvaly pobyt pod mesto TT.Este by som rada vedela kam mu budu zasielat postu pripadne nejaku davku ak by mal narok?A jeho zena,ktora zije oddelene aj s detmi pobera davku v hmotnej nudzy este aj za muza(mojho brata). Ako mame postupovat aby sa jeho cast davky dostala k bratovi a nie k jeho zene.Moze to aj brat poziadat o zrusenie?Pretoze jeho zena mu nic s tej davky nedava.Prosim Vas o radu.Dakujeme pekne

3 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Chcela by som sa spytat na čo všetko ma narok,či zo zakona ma pravo poberat socialne davky pripadne ine prispevky.

Tu záleží od toho koľko má rokov, či je invalidný dôchodca,alebo má preukaz ZŤP. Pokiaľ je evidovaný na UPSVaRe a nemá trvalý pobyt na adrese, kde býva jeho bývalá manželka, môže si požiadať opätovne o dávku v hmotnej núdzi a potom z toho vyplývajúce príspevky- príspevok na bývanie atď.
Všetko o dávke v hmotnej núdzi nájdete na:
http://www.upsvar.sk/socialne-veci-a-rodina/hmotna-nudza/davka-a-prispevky-v-hmotnej-nudzi.html?page_id=226

eporadca povedal(a)...

Este by som rada vedela kam mu budu zasielat postu pripadne nejaku davku ak by mal narok?
Pošta bude prichádzať na adresu, ktorú bude uvádzať ako trvalú. Môže to byť adresa obecného/mestského úradu TT. No informujte sa na mestskom úrade.

eporadca povedal(a)...

Dôležitá informácia: Ak je brat stále v manželskom zväzku, tak sa manželka počíta ako spoločne posudzovaná osoba pri žiadosti o dávku v hmotnej núdzi.
Dávka patrí len jednému z rodičov bez ohľadu na počet detí do jedného roku veku.

http://www.employment.gov.sk/davka-v-hmotnej-nudzi.html

Vychádzam len z uvedených informácii