VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2015/01/28

Chcem sa informovat, ze ak by sa pracovny pomer zacal skor, ako mi pride rozhodnutie o naroku na davky v hmotnej nudzi ci budem mat narok na prispevok

Dobrý deň,

chcel by som sa informovat. Na urade prace som evidovany 2 roky a z toho jeden rok som bol poberatel davky v hmotnej nudzi. Poberanie davky sa mi skoncilo 1.9 2014 pretoze som odmietol vykonavanie prac koli zlemu kolektivu. Pred par dnami som opät poziadal o pomoc v hmotnej nudzi a momentalne prebieha skumanie. Zhodou okolnosti sa mi vyskytla moznost pracovneho pomeru a to od februara. Chcem sa informovat, ze ak by sa pracovny pomer zacal skor, ako mi pride rozhodnutie o naroku na davky v hmotnej nudzi ci budem mat narok na prispevok 126,14 eura. Chcel by som vediet Vas osobny nazor. Dakujem.

4 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

V prvom rade je Vašou povinnosťou oznámiť do 8 prac. dni všetky zmeny.


Povinnosti príjemcu pomoci v hmotnej núdzi a osobitného príspevku

- úradu písomne alebo elektronickými prostriedkami so zaručeným elektronickým podpisom oznámiť do ôsmich dní zmeny vo všetkých skutočnostiach rozhodujúcich na trvanie nároku na pomoc v hmotnej núdzi a osobitný príspevok,

- na výzvu úradu preukázať požadovanú skutočnosť v lehote určenej úradom,

- umožniť overenie skutočností potrebných na posúdenie nároku na pomoc v hmotnej núdzi v mieste svojho pobytu.

eporadca povedal(a)...

Zmeny oznamujete, až keď sú spoľahlivé a dá sa s nimi 100% počítať.

eporadca povedal(a)...

Pomoc v hmotnej núdzi

Nárok na pomoc v hmotnej núdzi vzniká fyzickej osobe v hmotnej núdzi, ak spĺňa podmienky ustanovené v § 10 až 14 a úhrn súm uvedených v zákone je vyšší ako úhrn súm príjmu. Nárok na pomoc v hmotnej núdzi vzniká najskôr v kalendárnom mesiaci, v ktorom sa tento nárok uplatnil. Nárok na pomoc v hmotnej núdzi nevzniká, ak sa všetci členovia domácnosti zdržiavajú v cudzine dlhšie ako 30 po sebe nasledujúcich dní.

eporadca povedal(a)...

Ešte nemáte rozhodnutie, ak príde budete vidieť ako ďalej.