VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/03/12

Individuálny študijný plán

Dobrý deň,
 
som študentka 1. ročníka Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, odbor špeciálna pedagogika sluchovo postihnutých. Mám preukaz ZTP-S a tazku stratu sluchu, diagnoza prakticka hluchota.Na UK je centrum podpory pre studentov so zdravotnym postihnutim, ktore mi poskytuje tlmocnikov.Kedze neviem posunkovy jazyk, tlmocia mi artikulacne, co mi pomaha, ale nie je to riesenie.
Na nasej fakulte je bezne mat velmi vela predmetov, minuly semester som mala 13 teraz mam 17. Problem je v tom, ze artikulacne tlmocenie je velmi narocne na sustredenie, velmi unavujuce, a ja mam vela prednasok, niekedy tesne za sebou v trvani 2 az 3 hodiny. Okrem toho, nie je mozne zachytit 100% tlmoceneho, aspon ja to nedokazem, a uz vobec nie 3 prednasky za sebou. Cize v praxi na prednaskach unavena presedim cely cas, zachytim len utrzky, a z prednasky nemam nic.
Rada by som ten cas vyuzila efektivnejsie a to vdaka individualnemu studijnemu planu.Chcela by som sa spytat, ci mam nan narok?Schvalia mi ho?
Individualny plan sa udajne schvaluje len na jeden semester, da sa spravit, aby som ho mala dlhsie?
Kde si to mam vybavit?
 
Dakujem velmi pekne za odpoved,

3 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Podľa zákona 175/2008 o vysokých školách

§ 100
Podpora študentov so zdravotným postihnutím
Vysoká škola vytvára zodpovedajúce podmienky štúdia pre študentov so zdravotným postihnutím vzhľadom na ich špeciálne študijné potreby bez znižovania
požiadaviek na študijný výkon. K zodpovedajúcim podmienkam štúdia patrí umožnenie štúdia podľa individuálneho študijného plánu, v odôvodniteľných prípadoch predĺženie dĺžky štúdia s odpustením poplatkov
za štúdium a zabezpečenie podmienok súvisiacich
s návštevou školy študentov so zdravotným postihnutím

https://www.vedatechnika.sk/SK/VedaATechnikaVSR/Legislatva/175_2008_VS.pdf

eporadca povedal(a)...

Našiel som aj informáciu - neviem či aktuálnu o funkcii študijného poradcu na stránke http://www.fedu.uniba.sk/index.php?id=5100

Funkcia študijného poradcu:



1. Študijný poradca (tútor) poskytuje poradenskú službu študentom vo veciach štúdia, najmä pri zostavovaní študijného plánu. Študijného poradcu vymenúva a odvoláva z radov vysokoškolských učiteľov dekanka fakulty. Študijný poradca realizuje poradenskú činnosť pre 60 a viac študentov.

2. Študijný poradca je povinný vypísať osobitné konzultačné hodiny v rozsahu jednej hodiny týždenne pre študentov, ktorým sa stal študijným poradcom. Predpokladaný rozsah práce študijného poradcu je 10 hodín mesačne.

3. Za činnosť vyplývajúcu z funkcie študijného poradcu je študijný poradca finančne odmeňovaný. Odmena je vyplatená podľa vopred dohodnutých podmienok po skončení príslušného semestra na základe predloženého výkazu o vykonanej práci prodekanke pre vzdelávaciu činnosť (výkazy sa predkladajú v júni a v decembri). Zamestnávateľ môže odmenu primerane znížiť, ak práca nebude vykonaná v požadovanej kvalite alebo v plnom rozsahu.

eporadca povedal(a)...

I. Študijný poradca venuje pozornosť dodatočne prijatým študentom a študentom so špeciálnymi potrebami. V prípade, že študenti so špeciálnymi potrebami spĺňajú podmienky a požiadajú
o individuálny študijný plán dva týždne pred začiatkom semestra prodekanku pre vzdelávaciu činnosť, pripravuje v spolupráci s nimi a s vyučujúcimi predmetov individuálny študijný plán podľa § 100 Zákona č. 131/2002 o vysokých školách, v znení posledných úprav. Súčasťou individuálneho študijného plánu je stanovenie časového harmonogramu odovzdávania úloh počas semestra, formy plnenia úloh a spôsob záverečného hodnotenia.

zdroj:http://www.fedu.uniba.sk/index.php?id=5100