VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/03/04

Slobodná mamička a rodičovská dovolenka

Dobrý deň,potrebujem radu.
Som slobodná mamička,mám 22rokov,mala som prerusene studium a teraz ma cakaju  este
dva roky studia na strednej škole ale coskoro mi konci rodicovska dovolenka.Mozem poziadat o predlzenie poberania prispevku aj napriek tomu ze mala je absolutne zdrava?Som v zlych socialnych podmienkach matka mi nedavno zomrela,nechala mi tu dlhy ktore splacam, snubenec a otec malej sa obesil este pred narodenim malej,moj otec je neznamy a bohužaľ,sa už ani nedozviem kto to bol keďže matka bola natoľko ,,ohľaduplná" a vzala si toto tajomstvo do hrobu ...Alebo mám nárok na
nejaký iný príspevok?Domacnost,stravu a vsetko okolo toho taham sama s rodicovskeho a zo sirotskeho co dostavam na malu ak mi to zoberu mozem sa ist rovno past... Vopred ďakujem za radu.Pekný deň

4 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

"Rodičovskú dovolenku si možno predĺžiť aj vtedy, ak je dieťa zdravé. V tom prípade ide o osobnú celodennú starostlivosť o dieťa do 6 rokov veku, kedy mamička nedostáva rodičovský a ani iný obdobný príspevok, ale štát za ňu platí zdravotné poistenie, dôchodkové poistenie a poistné do rezervného fondu solidarity. Matka musí zájsť do sociálnej poisťovne a podpísať čestné prehlásenie, že sa bude osobne celodenne starať o dieťa."

eporadca povedal(a)...

Problém s predĺžením rodičovskej dovolenky môže nastať vtedy, ak je mamička zamestnankyňou. Zamestnávateľ je povinný poskytnúť matke rodičovskú dovolenku do 3 rokov veku dieťaťa, do 6 rokov len v prípade, že ide o dlhodobo nepriaznivý zdravotný stav dieťaťa. Ak sa matka rozhodne, že zostane doma pri zdravom dieťati a bude sa o neho naďalej celodenne starať aj po dovŕšení 3 rokov (6 rokov), musí požiadať zamestnávateľa o súhlas. Zamestnávateľ jej môže poskytnúť pracovné voľno bez náhrady mzdy alebo ak sa nedohodnú, tak ju prepustiť.

http://www.praca-ako.sk/matka-v-pracovnom-pomere/predlzenie-rodicovskej-dovolenky/

eporadca povedal(a)...


Skúste zájsť na UPSVaR v mieste Vášho bydliska a opýtať sa ohľadom príspevku na bývanie, dávku v hmotnej núdzi,prídavok na dieťa, príplatok k prídavku na dieťa.

Pozrite si
http://www.upsvar.sk/socialne-veci-a-rodina/statne-socialne-davky/podpora-rodinam-s-detmi.html?page_id=149443

eporadca povedal(a)...

Ak Vám schvália dávku v hmotnej núdzi,. na ktorú máte podľa všetkého nárok, existujú aj príspevky k dávke v hmotnej núdzi

http://www.employment.gov.sk/prispevky-k-davke-pomoci-v-hmotnej-nudzi.html