VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/07/26

Dobrý deň, chcela by som sa spýtať....

Dobrý deň, chcela by som sa spýtať či by som mala nárok na materskú dovolenku aj vtedy, ak som absolventka školy, ktorá bola vedená 10 mesiacov na úrade práce ako uchádzač o zamestnanie, nikdy som nebola zamestnaná, ale už mesiac mám riadny pracovný pomer a otehotnela by som? 
Za odpoveď vopred ďakujem

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Zamestnanec

vznik dôvodu na poskytnutie materského, t. j. tehotenstvo alebo starostlivosť o narodené dieťa
dôvod na poskytnutie materského (spravidla deň začiatku šiesteho týždňa (najskôr ôsmeho týždňa) pred očakávaným dňom pôrodu určeným lekárom, príp. deň pôrodu, ak pôrod nastal skôr) musí vzniknúť počas trvania nemocenského poistenia alebo v ochrannej lehote najmenej 270 dní nemocenského poistenia v posledných 2 rokoch pred pôrodom
započítava sa predchádzajúce obdobie akéhokoľvek ukončeného nemocenského poistenia
započítava sa aj obdobie prerušenia povinného nemocenského poistenia zamestnanca z dôvodu čerpania rodičovskej dovolenky a obdobie prerušenia povinného nemocenského poistenia samostatne zárobkovo činnej osoby z dôvodu nároku na rodičovský príspevok
absencia príjmu, ktorý sa považuje za vymeriavací základ, vyplateného za obdobie poberania materského (rozhoduje, za aké obdobie je príjem vyplatený, nie v akom období)
nesleduje sa, či zamestnávateľ zaplatil poistné na nemocenské poistenie

Zdroj a všeob. o materskej sa dozviete na http://www.socpoist.sk/materske/1293s

eporadca povedal(a)...

Nemocenské poistenie je poistenie pre prípad straty alebo zníženia príjmu zo zárobkovej činnosti a na zabezpečenie príjmu v dôsledku dočasnej pracovnej neschopnosti, tehotenstva a materstva.

Zo systému nemocenského poistenia sa poskytujú nemocenské dávky:

nemocenské
materské
ošetrovné
vyrovnávacia dávka