VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/01/17

Vzťahuje sa takto na mňa ochranná doba?

Dobrý deň Vám želám,

Prosím o radu: K 13.1. som zrušila PP v skúšobnej lehote. Od 14.1. som PN. Bývalý zamestnávateľ mi dáva za neúčasť v práci za 13.1. absenciu.
Za tento deň si urobím odvody do posť., vzťahuje sa takto na mňa ochranná doba?

Ďakujem za odpoveď

4 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobré ráno

Dôležitý je deň ukončenia PP.

§ 72
Skončenie pracovného pomeru v skúšobnej dobe

(1) V skúšobnej dobe môže zamestnávateľ a zamestnanec skončiť pracovný pomer písomne z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu, ak ďalej nie je ustanovené inak. Zamestnávateľ môže skončiť pracovný pomer v skúšobnej dobe s tehotnou ženou, matkou do konca deviateho mesiaca po pôrode a dojčiacou ženou len písomne, vo výnimočných prípadoch, ktoré nesúvisia s jej tehotenstvom alebo materstvom, a musí ho náležite písomne odôvodniť, inak je neplatné.

(2) Písomné oznámenie o skončení pracovného pomeru sa má doručiť druhému účastníkovi spravidla aspoň tri dni pred dňom, keď sa má pracovný pomer skončiť.

http://www.porada.sk/t56527-zakonnik-prace-od-01-01-2013-a.html#72

eporadca povedal(a)...

§ 60
Dohoda o skončení pracovného pomeru
Na začiatok

(1) Ak sa zamestnávateľ a zamestnanec dohodnú na skončení pracovného pomeru, pracovný pomer sa skončí dohodnutým dňom.

(2) Dohodu o skončení pracovného pomeru zamestnávateľ a zamestnanec uzatvárajú písomne. V dohode musia byť uvedené dôvody skončenia pracovného pomeru, ak to zamestnanec požaduje alebo ak sa pracovný pomer skončil dohodou z dôvodov organizačných zmien uvedených v § 63 ods. 1 písm. a) až c).

(3) Jedno vyhotovenie dohody o skončení pracovného pomeru vydá zamestnávateľ zamestnancovi.

eporadca povedal(a)...

Prečítajte si aj §59-§70

Prvých 10 dni po skončení pracovného pomeru Vám pracovnú neschopnosť PN platí Sociálna poisťovňa.

Ochranná lehota je spravidla 7 dní po zániku nemocenského poistenia. V prípade, ak nemocenské poistenie trvalo menej ako 7 dní, ochranná lehota je toľko dní, koľko trvalo nemocenské poistenie.

Ak sa prácenschopná, všetky odklady už dávate sociálnej poisťovni, zamestnávateľ už s Vami ukončil všetky pracovno-právne vzťahy ukončením lehoty pracovnej zmluvy

http://www.socpoist.sk/nemocenske/1292s

Anonymný povedal(a)...

Dobry den, chcela by som Vas poprosit o radu,
Som zamestnana od 7.4.2015, nasla som si novu pracu kde je nastup od 1.5.2017. Moj zamestnavatel ma pusti dohodou o mesiac skor ako som to ja chcela, takze k 31.3.2017, kedze do novej prace nastupujem v maji, neviem ako by som mala postupovat.
Ci sa mam registrovat na urade prace, a poziadat o dacku v nezamestnanosti? Je este nejaka ina moznost?