VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/02/24

Môžem požiadať o čiastočný inv.dôchodok?

Dobrý deň.Na PN som od mája minulého roku.Mám problémy z chrbticou: ako mi lekár podľa magnetickej rezonancie vysvetlil - mám zúžený kanálik v bedrovej oblasti a vysychajú mi platničky. Kedže pracujem v zlievarenskom podniku navrhujú mi výpoveď z dôvodu zhoršenia zdravotného stavu.Posudková ma chce vypísať do práce. Môžem požiadať o čiastočný inv.dôchodok? A ko mám postupovať? Mám 44 rokov a vo firme som pracovala pri lise na výrobu odliatkov aj na OTK, kde som kontrolovala hotové výrobky. Je tam dosť namáhavá práca. Som tam zamestnaná 10 rokov. Môžete mi, prosím, poradiť?

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Môžete požiadať o invalidný dôchodok: všetky potrebné informácie Vám povedia na pobočke soc. poisťovne. Prikladám stránku pre info..http://www.socpoist.sk/invalidny-dochodok/1288s

v sekcii uplatnenie nároku nájdete čo všetko potrebujete dokladovať pri podaní žiadosti

eporadca povedal(a)...

Nedávajte výpoveď pokiaľ nemusíte, skúste sa so zamestnávateľom dohodnúť o predelení na iné pracovisku, prípadne skrátenie prac. času. Alebo pracovať na dohodu.