VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/02/24

Už dlhšiu dobu mám problémy...........

Dobrý deň.
Mám 38 rokov a v minulom roku mi začali vážnejšie zdravotné problémy kôli ktorým som už od septembra 2013 na PN.Začalo to s bolesťami chrbtice kde mi po hospitalizácii zistili na magnetickej rezonancii deformáciu stavcov a vyskočenú platničku.
Počas PN mi operovali pravé rameno (syndróm manžety rotátorov) to bolo v novembri 2013 no bolesti pretrvávajú.Už dlhšiu dobu mám problémy s tŕpnutím rúk a na vyšetrení EMG mi zistili syndróm karpálnych tunelov obidvoch rúk a taktiež demyenilizačnú polyneuropatiu dolných končatín.Pracujem ako elektrikár v stavebníctve takže dennodenne pracujem so strojmi a ťažkými frézami a zbíjačkami.Lekár a posudková doktorka mi povedali že by som mohol ísť do práce že s mojími diagnózami iný ľudia pracujú no už pri menšej námahe a záťaži mám bolesti chrbtice a problémy s rukami.Veľmi ma trápi môj zdravotný stav, rád by som už pracoval veď počas PN som minul všetky úspory a nabral pôžičky na splácanie úverov.
Poprosil by som Vás o radu ako pokračovať a o čo by som mohol požiadať alebo mať nárok v mojej situácii.Pôžičky som mal poistené v prípade PN no neuznali mi to že majú výluku v prípade ochorenia chrbtice tak som neustále v bludnom kruhu.
Vopred za pomoc ďakujem

4 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

V prvom rade upozorňujem: nie som lekár, takže k zdravotnému stavu sa nemôžem vyjadriť adekvátne.
Ak ste na Pn dlhodobo a zdravotný stav nemá tendenciu sa zlepšovať môžete požiadať o čiastkový invalidný dôchodok.

Konanie o priznanie invalidného dôchodku sa začína na základe písomnej žiadosti fyzickej osoby (žiadateľ), ktorá si uplatňuje nárok na dôchodok a nárok na jeho výplatu v príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne podľa trvalého bydliska klienta.

eporadca povedal(a)...

Pokiaľ by Vám zamestnávateľ vyšiel v ústrety tak by Vám mohol buď znížiť pracovný čas na 4 hodiny, alebo preradiť na inú prac. pozíciu v prípade uznania invalidity. Ako invalidný dôchodca môžete aj pracovať.

eporadca povedal(a)...

Všetky potrebné informácie Vám poskytnú na pobočke soc. poisťovne

http://www.socpoist.sk/invalidny-dochodok/1288s

eporadca povedal(a)...

Uplatnenie nároku

Kde a ako požiadať o priznanie dôchodku a aké doklady je potrebné predložiť.

Konanie o priznanie invalidného dôchodku sa začína na základe písomnej žiadosti fyzickej osoby (žiadateľ), ktorá si uplatňuje nárok na dôchodok a nárok na jeho výplatu.


Žiadateľ je povinný preukázať skutočnosti rozhodujúce na nárok na invalidný dôchodok a jeho výplatu spôsobom určeným Sociálnou poisťovňou.


Za deň uplatnenia nároku na invalidný dôchodok a nároku na jeho výplatu sa považuje deň, keď žiadateľ prvýkrát požiadal príslušnú organizačnú zložku Sociálnej poisťovne (pozri nižšie) o spísanie žiadosti o priznanie tohto dôchodku. Spísaním žiadosti o priznanie dôchodku príslušnou organizačnou zložkou Sociálnej poisťovne sa považuje žiadosť za podanú.


Ak má žiadateľ z dôvodu dočasnej pracovnej neschopnosti nárok na nemocenské alebo nárok na náhradu príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca, o priznanie invalidného dôchodku je vhodné požiadať až vtedy, keď už je známy deň zániku nároku na uvedené dávky, pretože bez určenia tohto dňa nie je možné určiť deň priznania a sumu dôchodku, a tým ani rozhodnúť o priznaní dôchodku.


Žiadosť o priznanie invalidného dôchodku spisuje pobočka Sociálnej poisťovne (ďalej len „pobočka“) príslušná podľa miesta trvalého pobytu žiadateľa.

sekcia uplatnenie nároku

http://www.socpoist.sk/invalidny-dochodok/1288s