VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/02/06

Nechcú ma zamestnať ako kemňového zamestnanca

Dobrý deň, chcem Vás poprosiť o radu:
Som čiastočný invalidný dôchodca s mierou invalidity 45%, poberám dôchodok v sume 110 Eur.
Samozrejme, že z tejto sumy sa vyžiť nedá a preto som si dlho hľadal zamestnanie, ale nikde ma
nechceli prijať, pretože invalidných dôchodcov nepotrebujú. Nakoniec sa mi podarilo zamestnať v
jednej firme, ale cez pracovnú agentúru. Pracujem tam už tretí rok a s mojou prácou je spokojný aj
vedúci a preto mi navrhol, aby som prestúpil priamo pod ich firmu ako kmeňový pracovník, ale presne
na tú istú  pracovnú pozíciu, ktorú vykonávam teraz ako agentúrny zamestnanec. Ja som tú ponuku
prijal (pretože kmeňoví zamestnanci maju oproti agentúrnym veľa výhod), a tak som išiel vypísať potrebné
papiere na personálne oddelenie, a tu nastal problém. Keď pri vypisovaní papierov zistili, že som čiastočný
invalidný dôchodca, povedali mi, že ma nemôžu prijať ako kmeňového pracovníka a neposlali ma ani na lekársku prehliadku k ich firemnej lekárke,pritom by som vykonával tú istú pracovnú pozíciu ako doteraz, ale ako kmeňový zamestnanec.
(Keď som nastupoval do zamestnania, tak pracovná agentúra ma poslala na lekársku prehliadku k môjmu
obvodnému lekárovi a ten mi dal potvrdenie, že môžem vykonávať danú prácu).
Je to v poriadku, nie je to diskriminovanie invalidných dôchodcov?

Ďakujem pekne za odpoveď

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Skúste požiadať personálne oddelenie o vysvetlenie vzniknutej situácie. Aj keď dôvod možno nájdete v článku

http://peniaze.pravda.sk/obcan-a-stat/clanok/283076-invalidni-dochodcovia-mozu-pracovat-neobmedzene/

citujem: Problém môže nastať, ak sa zamestnávateľ rozhodne dať výpoveď zdravotne postihnutému človeku. „Na to, aby tak urobil, však musí mať výpovedný dôvod, ktorým však nesmie byť jeho invalidita. Zamestnávateľ môže dať zamestnancovi so zdravotným postihnutím výpoveď len s predchádzajúcim súhlasom príslušného úradu práce, sociálnych vecí a rodiny, inak je neplatná,“ hovorí Viera Daňová z odboru právnych činností sekcie služieb zamestnanosti Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny. Tento súhlas sa nevyžaduje, ak ide o výpoveď dávanú zamestnancovi, ktorý dosiahol vek na nárok na starobný dôchodok, alebo ak sa zrušuje alebo premiestňuje zamestnávateľ alebo jeho časť, ak sú u zamestnanca dôvody, pre ktoré by s ním zamestnávateľ mohol okamžite skončiť pracovný pomer, alebo pre menej závažné porušenie pracovnej disciplíny; pre menej závažné porušenie pracovnej disciplíny možno dať zamestnancovi výpoveď, ak bol v posledných šiestich mesiacoch v súvislosti s porušením pracovnej disciplíny písomne upozornený na možnosť výpovede
....

eporadca povedal(a)...

skúste si s nimi danú vec vysvetliť, možno sa dohodnete na spoločnom riešení. Či by to nešlo cez dohodu a nie prac. pomer. Aj keď sám viete, že pracovný pomer je výhodnejší. Či je to diskriminácia? Áno je. No aj zamestnávatelia majú niekedy zviazané ruky.