VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/02/05

Môžem požiadať o vyplatenie invalidného dôchodku z mladosti ?

Dobrý deň.
Poprosil by som poradiť v tejto veci. 
V roku 2013 som si podal žiadosť o invalidný dôchodok. V  januári 2014 ma posudková komisia uznala invalidným na 45%. Mám od narodenia ochrnutú pravú ruku + cukrovka.
Poprosím Vás o radu . Môžem požiadať sociálnu poisťovňu o vyplatenie invalidného dôchodku z
mladosti ? Mám už 46 rokov a odpracovaných cca 25 rokov. Túto možnosť som sa dočítal v dennej tlači. Ak mám nárok ako mám  postupovať?
Za radu vopred ďakujem.

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Odpoveď nájdete v komentári k podobnej otázke na http://eporadna.blogspot.sk/2012/10/dochodok-z-mladosti.html

eporadca povedal(a)...

Priemerný osobný mzdový bod sa pre osoby, ktoré sa stali invalidnými v mladosti určuje na 0,67

Zákon 461/2003 ods 3 a 4