VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/10/31

Výška invalidného dôchodku

Dobrý den prajem potreboval by som poradiť v otázke  inavildného dôchodku.Som  na invalidnom  mám 70%  a dostávam 129eur teraz ma dali do plného invla.dôchodku ako sa mi zmení dávka viete mi poradiť o kolko sa mi zdvihne ak sa vobec zdvihne za odpoved vopred dakujem

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň
Ak poberáte invalidný dôchodok a Váš zdravotný stav sa zhoršil, môžete požiadať o zvýšenie dôchodku z dôvodu zhoršenia zdravotného stavu. Ale ak už máte pokles nad 71%, suma sa už nezmení.

eporadca povedal(a)...

V prvom rade je potrebné uvedomiť si, že pre účely stanovenia sumy invalidného dôchodku sa neberie do úvahy miera funkčnej poruchy vyjadrujúca stupeň zdravotného postihnutia, ale pokles schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť, ktorú určujú posudkoví lekári sociálneho poistenia jednotnou metodikou. Ak je pokles schopnosti viac ako 70 percent, suma invalidného dôchodku sa počíta vždy - rovnako ako súčin osobného mzdového bodu v hodnote 0,67 (ak vznikol nárok na tzv. invalidný dôchodok z mladosti podľa § 70 ods. 2 zákona č. 461/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov), súčtu obdobia dôchodkového poistenia a ,,pripočítaného obdobia“ a aktuálnej dôchodkovej hodnoty. Z uvedeného vyplýva, že podať odvolanie proti rozhodnutiu posudkového lekára sociálneho poistenia, ktorý určil Vášmu synovi mieru poklesu schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť na 71%, by teda bolo bezpredmetné z dôvodu, že výšku sumy invalidného dôchodku to neovplyvní.

zdroj:http://www.socpoist.sk/546/1362s?prm2=47815&sword=&insurance_kind=0&target_group=0&life_sit=0&kriterium=all&page=1