VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/10/22

ZŤP preukaz- Výhody pre diabetikov

dobry den na tejto stranke http://eporadna.blogspot.sk/2011/08/vyhody-drzitela-preukazu-ztp-ztp-s_19.html som citala vase rady. chcela by som sa opytat ci mi neviete porad. moj priatel ma cukrovku typu 1 picha si inzulin a ma preukaz ztp ci ma aj on nejake vyhody a kde sa to da vybavit. dakujem.

4 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Na už spomenutej stránke sú konkrétne príklady, kde a ako využívať preukaz ZŤP a ZŤP S - so sprievodom. Vášho priateľa sa týkajú všetky výhody držiteľa ZŤP preukazu.

eporadca povedal(a)...

Zľavy pre drziteľa preukazu ZTP:
- Kultúrne a športové podujatia, spoločenské a verejné podujatia, divadelné predstavenia, koncerty, lanovky a iné. Treba povedať, že nie vždy a všade sa zľavy pre zdravotne ťažko postihnutých poskytujú, ak sú držiteľmi preukazu ZŤP alebo ZŤP-S. Treba sa vždy informovať u organizátora alebo priamo v pokladni pri kúpe vstupenky.

- Zľavy na cestovné - mhd a sad

- Poplatok za komunálny odpad pre držiteľa ZŤP môže poskytnúť mesto, obec. Je to individuálne, závisí to od schválenia zastupiteľstva toho ktorého mesta alebo obce.

- Povinné poistenie motorového vozidla sa dá získať so zľavou až 50% z ceny poistky, ak ste majiteľom auta a vlastníte preukaz ZŤP. Zľavu poskytuje poisťovňa Kooperatíva na základe doloženia fotokópie platného preukazu ZŤP alebo ZŤP – S.

- Od koncesionárskych poplatkov je občan ZŤP oslobodený podľa zákona NR SR č.68/288 Z. z. o úhrade za služby verejnosti poskytované ST a SR. Viac informácií na pošte alebo u vyberateľa.

- Parkovacie miesta, ak sú vyhradené, označené informačnou tabuľou o počte parkovacích miest pre zdravotne postihnutých tiež poskytujú zľavu na základe sa preukázania preukazom ZŤP a preukazom totožnosti. Za parkovanie motorového vozidla sa neplatí.

eporadca povedal(a)...

Na tejto stránke nájdete
Cenník zdravotníckych pomôcok platný od 01.10.2012, kde nájdete pomôcky aj pre diabetikov, ale informujte sa vo vašej poisťovni.
http://www.vszp.sk/poistenci/zdravotna-starostlivost/cennik-zdravotnickych-pomocok-platny-od-01-07-2012.html

Unknown povedal(a)...

Som diabetik I.typu,ja mám vybavené všetko.Tu sa ale chcem opýtať ostatných komentátorov vec takú,že aj dcéra je diabetička na intenzifikovanej liečbe 3x bolus,3x bazal.Preukaz ŤZP má.Niekde som počul,že ak diabetik je na intenzifikovanej liečbe inzulínom,má nárok na parkovací preukaz.Chcel by som od vás názor na moju otázku.Ďakujem a prajem príjemný deň.