VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/10/01

Zariadenie opatrovateľskej služby

pekný deň,
chcela by som sa v mene mamičky spýtať na jednu vec.
Mamička dostala od obce na základe žiadosti o socianu službu odkázanosť č. IV.
má byť zaradená do zariadenia opatrovateľskej služby.
Tu mi však povedali že s ňou budú robiť zmluvu o pobyte každé tri mesiace , lebo im to ustanovuje zákon , zapamätala som si len paragraf č. 36 čo mi vraveli.
Vraj zákon to rieši len slovom na určitý čas.
Ja viem že mamička tam už zostane navždy kôli rodinným pomerom.
Konajú správne?
velmi pekne ďakujem

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Zákon ktorý definuje Zariadenie opatrovateľskej služby je Zákon č. 448/2008 o sociálnych službách a paragraf 36, kde je v ods. 1 spomenuté slovné spojenie"určitý čas"
Celé znenie článku

"V zariadení opatrovateľskej služby, sa poskytuje sociálna služba na určitý čas plnoletej fyzickej osobe, ktorá je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby podľa prílohy č.3, ak jej nemožno poskytnúť opatrovateľskú službu."
zdroj: Zákon 448/2008

eporadca povedal(a)...

http://www.upsvar-zv.sk/zakony/448_2008.pdf
Na tejto stránke máte celé znenie spomínaného zákona. Či konajú správne?
Konajú podľa zákona.