VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2014/04/11

Som študentkou VŠ

Dobrý deň,

Prosím vás o radu. Som študentkou VŠ a privyrábam si popri štúdiu v kníhkupectve. Za minulý rok som nepresiahla stanovený limit, tak som nepodávala daňové priznanie.

Tento rok som začala robiť osobnú asistentku susedke a myslím si, že pri oboch príjmoch už prekročím zárobok 159 Eur mesačne, takže o rok podám daňové priznanie, čo mi nevadí.

Avšak mi nie je jasné ako to bude s ďalšími odvodmi  do sociálnej a zdravotnej poisťovne? Som ako študentka  a osobná asistentka oslobodená, alebo len do určitej sumy?

Ďakujem pekne za radu ako postupovať.

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

K danej téme Vám pomôže prečítať si http://financie.etrend.sk/dane-a-odvody/kto-plati-za-osobneho-asistenta-dan-a-odvody.html

eporadca povedal(a)...

Štát platí poistné na zdravotné poistenie za osobného asistenta, ak nie je zamestnancom ani samostatne zárobkovo činnou osobou a jeho príjem nepresahuje stanovenú hranicu.

Z odmeny za osobnú asistenciu si osobný asistent platí daň z príjmu fyzických osôb.