Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?
Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.
Píšte....
2011/05/20
Špeciálne edukačné potreby
Študenti so zdravotným postihnutím majú špeciálne edukačné potreby. Chystám sa postať prihlášku na denné štúdium, ale mám preukaz ZŤP/S, tak pravdepodobne budem mať to ťažké. a potrebujem vedieť viac... Juraj
1. Študenti so zdravotným postihnutím majú špeciálne edukačné potreby, ktoré sú individuálne podmienené danosťami jednotlivca. Tieto potreby sa dajú vyjadriť ako potreby: a) individuálneho študijného plánu, b) používania individuálne volených edukačných metód a foriem, c) individuálneho tempa práce, d) individuálneho prístupu učiteľa k študentom, e) využitia špecifických prostriedkov, pomôcok a vybavenia.
2. Metódy vyučovania sú spôsoby usporiadania a realizácie vyučovacej činnosti pedagóga na dosiahnutie vyučovacích cieľov. V závislosti od vybavenosti učební, miesta výučby, druhu a stupňa postihnutia študenta, ich počtu v skupine všetkých študentov zapísaných na predmet, vyučujúci aplikuje všeobecné, modifikované (metódy používané u intaktných študentov modifikované pre potreby postihnutých) alebo špeciálne metódy vyučovania.
3. Vzhľadom na stupeň a druh postihnutia, má študent právo študovať podľa individuálneho študijného plánu. Individuálny študijný plán sa udeľuje na začiatku akademického roka v súlade s predpismi príslušnej fakulty.
4. Z hľadiska miesta výučby je potrebné vytvoriť bezbariérový prístup do budov a postupne odstraňovať bariéry pri pobyte v budovách.
5. Študentom so zdravotným postihnutím sa umožňuje prístup k informáciám a ich spracovaniu postupným odstraňovaním bariér využívania informačných technológií lokalizovaných v jednotlivých pracoviskách. Môže ísť o: a) riešenie pre pohybovo postihnutých študentov – zabezpečenie bezbariérového prístupu k vybraným počítačovým miestnostiam a k počítačom, vytvorenie mobilných počítačových pracovísk, b) riešenie pre zrakovo postihnutých študentov – vybavenie vyčlenených počítačov „čítačom“ obrazovky, zväčšovacím programom, programom na hlasovú navigáciu počítača, c) riešenie pre sluchovo postihnutých študentov – vybavenie vybraných počítačov zosilňovačmi zvuku.
6. Vo vybraných predmetoch a študijných programoch je možné zabezpečiť dostupnosť študijných materiálov vo vhodnej forme vzhľadom na druh a stupeň postihnutia (digitálne, zvukové či bodové knihy).
Z hľadiska zvládnutia štúdia je dôležité, aby uchádzač o štúdium poskytol dostatok informácií o svojom zdravotnom stave študijnému oddeleniu príslušnej fakulty na ktorú sa hlási. Záujemcovia so zdravotným postihnutím pri výbere študijného programu musia zvážiť predpoklady pre štúdium z hľadiska: a) vedomostnej úrovne, b) technickej a osobnej pripravenosti a motivácie, c) nárokov na obsah, rozsah a formu štúdia, d) podmienok, ktoré univerzita ponúka e) limitov vyplývajúcich zo zdravotného postihnutia.
Myslím si, že je potrebné kontaktovať študijné oddelenie príslušnej fakulty, ktorá ponúka študijný program o ktorý máte záujem a konzultovať možnosti a podmienky štúdia s kompetentnými zástupcami fakúlt.
Ale myslím si, že ak Vám nechýba motivácia, určitá sebareflexia a chuť študovať, tak ja napriek istým obmedzeniam sa štúdium dá zvládnuť. Len treba chcieť a mať okolo seba správnych ľudí, ktorí vedia podporiť. Samozrejme, ak je potrebný bezbariérový prístup, tak musíte sa orientovať na školu, ktorá takýto prístup ponúka.
4 komentáre:
1. Študenti so zdravotným postihnutím majú špeciálne edukačné potreby, ktoré sú
individuálne podmienené danosťami jednotlivca. Tieto potreby sa dajú vyjadriť ako potreby:
a) individuálneho študijného plánu,
b) používania individuálne volených edukačných metód a foriem,
c) individuálneho tempa práce,
d) individuálneho prístupu učiteľa k študentom,
e) využitia špecifických prostriedkov, pomôcok a vybavenia.
2. Metódy vyučovania sú spôsoby usporiadania a realizácie vyučovacej činnosti pedagóga na
dosiahnutie vyučovacích cieľov. V závislosti od vybavenosti učební, miesta výučby, druhu a stupňa postihnutia študenta, ich počtu v skupine všetkých študentov zapísaných na predmet, vyučujúci aplikuje všeobecné, modifikované (metódy používané u intaktných študentov modifikované pre potreby postihnutých) alebo špeciálne metódy vyučovania.
3. Vzhľadom na stupeň a druh postihnutia, má študent právo študovať podľa individuálneho
študijného plánu. Individuálny študijný plán sa udeľuje na začiatku akademického roka
v súlade s predpismi príslušnej fakulty.
4. Z hľadiska miesta výučby je potrebné vytvoriť bezbariérový prístup do budov a postupne
odstraňovať bariéry pri pobyte v budovách.
5. Študentom so zdravotným postihnutím sa umožňuje prístup k informáciám a ich spracovaniu postupným odstraňovaním bariér využívania informačných technológií
lokalizovaných v jednotlivých pracoviskách. Môže ísť o:
a) riešenie pre pohybovo postihnutých študentov – zabezpečenie bezbariérového prístupu k vybraným počítačovým miestnostiam a k počítačom, vytvorenie mobilných počítačových pracovísk,
b) riešenie pre zrakovo postihnutých študentov – vybavenie vyčlenených počítačov „čítačom“ obrazovky, zväčšovacím programom, programom na hlasovú navigáciu
počítača,
c) riešenie pre sluchovo postihnutých študentov – vybavenie vybraných počítačov zosilňovačmi zvuku.
6. Vo vybraných predmetoch a študijných programoch je možné zabezpečiť dostupnosť študijných materiálov vo vhodnej forme vzhľadom na druh a stupeň postihnutia (digitálne, zvukové či bodové knihy).
Z hľadiska zvládnutia štúdia je dôležité, aby uchádzač o štúdium poskytol dostatok informácií o svojom zdravotnom stave študijnému oddeleniu príslušnej fakulty na ktorú sa hlási.
Záujemcovia so zdravotným postihnutím pri výbere študijného programu musia zvážiť predpoklady pre štúdium z hľadiska:
a) vedomostnej úrovne,
b) technickej a osobnej pripravenosti a motivácie,
c) nárokov na obsah, rozsah a formu štúdia,
d) podmienok, ktoré univerzita ponúka
e) limitov vyplývajúcich zo zdravotného postihnutia.
Myslím si, že je potrebné kontaktovať študijné oddelenie príslušnej fakulty, ktorá ponúka študijný program o ktorý máte záujem a konzultovať možnosti a podmienky štúdia s kompetentnými zástupcami fakúlt.
Ale myslím si, že ak Vám nechýba motivácia, určitá sebareflexia a chuť študovať, tak ja napriek istým obmedzeniam sa štúdium dá zvládnuť. Len treba chcieť a mať okolo seba správnych ľudí, ktorí vedia podporiť. Samozrejme, ak je potrebný bezbariérový prístup, tak musíte sa orientovať na školu, ktorá takýto prístup ponúka.
Svätopluk
Zverejnenie komentára