VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2011/10/21

Absolventská prax

Dobrý deň, mám 25 rokov, na úrade práce som evidovaná od mája 2011, mám vyštudovanú vysokú školu Technickú Univerzitu. V septembri som začala pracovať pre istú spoločnosť, ale z dôvodu zlých pracovných
podmienok som od práce po DVOCH dňoch odstúpila s tým, že som nepodpísala žiadnu zmluvu o skúšobnej dobe, ani dohodu. Jedine ma môj "skvelý" zamestnávateľ nahlásil na sociálnu poisťovňu a po dvoch dňoch toto nahlásenie zrušil. Po telefonickej dohode s ním sme sa dohodli, že ma odhlási zo sociálnej poisťovne, ako by som tam ani nepracovala, lebo som nič nepodpísala, čiže mi ani nevyplatí nič, súhlasil.
Prešiel mesiac a na účet mi prišli peniaze za odpracované dva dni, išla som za šéfom a nechcel mi dať dohodu, dal mi zmluvu o skúšobnej dobe 3 mesiace, z ktorej som prácu vykonávala len dva dni a dostala
som zaplatené necelé 30 eur. Medzitým som si na úrade práce podala žiadosť o absolventskú prax v istej firme, kde aj oni podali žiadosť na úrad, že ma chcú na abs. prax. Lenže teraz je tu problém s tou
pracovnou zmluvou, ktorú som u bývalého šéfa musela podpísať a odniesť na úrad práce, aby z toho neboli problémy, lebo mi poslal peniaze. Moja žiadosť o absolventskú prax je na úrade už asi týždeň a dnes som
doniesla pracovnú zmluvu z tých dvoch dní, chcem sa opýtať, budem mať ešte nárok na absolventskú prax ? Schvália mi moju žiadosť, lebo mám obavy, že mi ju kvôli tým dvom odpracovaným dňom neschvália :( ...
Prosím Vás o radu. Ďakujem a ostávam s pozdravom. Lucia

4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Dobrí volám sa Alžbeta chcela by som sa podeliť so svojou skúsenosťou. Bývam v Poprade kde mi schválili absolventku prax teším sa Alžbeta.

eporadca povedal(a)...

Účelom absolventskej praxe je získanie alebo prehlbovanie odborných zručností a praktických skúseností u zamestnávateľa, ktoré korešpondujú s dosiahnutým vzdelaním človeka.

Absolventská prax je určená pre mladých ľudí (avšak nielen absolventov stredných alebo vysokých škôl, ktorí nikdy predtým nepracovali) do 26 rokov prostredníctvom Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny.

eporadca povedal(a)...

Hlavné podmienky pre uchádzačov o absolventskú prax sú veková hranica do 26 rokov a evidencia na úrade práce.
Pre mladých ľudí bez práce môže byť absolventská prax prínosom najmä v tom, že si v praxi otestujú svoje vedomosti a schopnosti. Získajú možno zamestnanie priamo vo firme, kde absolventskú prax vykonávajú. Ak aj nie, bude pre nich ľahšie nájsť si nové zamestnanie, keďže už určité praktické skúsenosti budú mať.

Prvým krokom k zaobstaraniu absolventskej praxe pre absolventov aj firmy je podanie žiadosti o absolventskú prax, ktorá je dostupná na úradoch práce či na ich internetových stránkach.
Úrady práce žiadosti posúdia najneskôr do troch mesiacov a rozhodnutie doručia žiadateľom písomne. Zamestnávatelia pripájajú k žiadosti aj čestné vyhlásenie plus nutné prílohy

eporadca povedal(a)...

Všeobecne sa pod pojmom absolvent myslí osoba, ktorá úspešne ukončila školu a nie je v trvalom pracovnom pomere (resp. bola po skončení školy v trvalom pracovnom pomere iba krátku dobu - max. 6 mesiacov).

Pojem absolvent ďalej definuje zákon o službách zamestnanosti, základné pravidlo platí do 2 rokov od skončenia školy (vysokej, strednej).

Základnou požiadavkou je, aby sa nezamestnaný absolvent na úrade práce podľa miesta bydliska zaevidoval a podal si prihlášku na vykonávanie absolventskej praxe u svojej sprostredkovateľky.