VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/01/21

Čo všetko je potrebné k vybaveniu dávky v hmotnej núdzi

Dobrý deň, chcela by som sa informovať o možnosti dostať dávku v hmotnej núdzi.

mám 25 rokov som evidovaná ako nezamestnaná, od 1.2 nastupujem na absolventskú prax.

 Som v 4.mesiaci tehotenstva. bývam s mamou, ktorá zarobí mesačne nie viac ako 300 eur. iný príjem nemám. 

je možné aby som dostala dávku v hmotnej núdzi a čo všetko je k tomu potrebné.

Ďakujem za informáciu. Bartošová

4 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň
Dobrý deň
Poskytovanie dávky a príspevkov v hmotnej núdzi sa realizuje podľa zákona č. 599/2003 Z.z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.


Podmienky nároku - hmotná núdza
Jednou z podmienok nároku na dávku v hmotnej núdzi je stav, kedy príjem občana a fyzických osôb, ktoré sa s občanom spoločne posudzujú, nedosahuje životné minimum a občan a fyzické osoby, ktoré sa s občanom spoločne posudzujú, si príjem nemôžu zabezpečiť alebo zvýšiť vlastným pričinením.
Tento stav sa definuje ako stav hmotnej núdze.

eporadca povedal(a)...

Problematika dávky v hmotnej núdzi ja opísaná na stránke http://www.upsvar.sk/socialne-veci-a-rodina/hmotna-nudza/davka-a-prispevky-v-hmotnej-nudzi.html?page_id=226

Viacero otázok k danej téme
http://eporadna.blogspot.sk/2013/01/postup-pri-vybavovani-invalidneho.html#uds-search-results

Pokiaľ Váš prijem a prijem posudzovaných osôb je vyšší ako životné minimum tak nespĺňate podmienky na dávku v hmotnej núdzi

Anonymný povedal(a)...

Dobrý deň,chcela by som sa spýtať,čo potrebujem,keď chcem dostať príspevok v hmotnej núdzi?Som nezamestnaná a bývam so starou mamou.Presťahovala som sa k nej pred pol rokom a hneď som si vybavila nový trvalý pobyt.Ďakujem za odpoveď

eporadca povedal(a)...

Všetky potrebné dokumenty k vybavovaniu dávky v hmotnej núdzi nájdete na
http://www.upsvar.sk/socialne-veci-a-rodina/hmotna-nudza/davka-a-prispevky-v-hmotnej-nudzi.html?page_id=226

Osobne navštívte UPSVaR v mieste bydliska