VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/01/28

Zmena zdravotného stavu

Chcel by som sa spýtať, som na invalidnom dôchodku už 1 rok s mierou 50 % a poberám 150 € na mesiac ak by som bol 100% koľko by som mal nárok na dôchodok?, po koľkých rokoch by som mal ísť pred komisiu ohľadom môjho zdravoného stavu ,?? Ak by zistili, že môj stav sa zmenil v prospech skôr ako som mal ísť na kontrolu pred komisiu mohli by mi dať do náhrady  už vyplatený dôchodok ??

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Výpočet výšky invalidného dôchodku má na starosti Sociálna poisťovňa
Všetky potrebné informácie o invalidnom dôchodku nájdete na
http://www.socpoist.sk/invalidny-dochodok/1288s

eporadca povedal(a)...

Trvanie invalidity na účely posúdenia trvania nároku na dôchodkovú dávku sa preskúmava pri kontrolných lekárskych prehliadkach:

v lehote určenej pri predchádzajúcom posudzovaní alebo aj skôr, ak posudkový lekár zistí posudkovo významné skutočnosti, ktoré odôvodňujú vykonanie kontrolnej lekárskej prehliadky,
na podnet inej fyzickej osoby alebo právnickej osoby.

Trvanie invalidity sa nepreskúmava, ak pri kontrolnej lekárskej prehliadke nebola určená lehota jej ďalšieho uskutočnenia.

V zmysle § 227 ods. 2 písm. c) zákona o sociálnom poistení poistenec a poberateľ dávky sú povinní zúčastniť sa na posudzovaní poklesu schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť na účely poskytovania dôchodkových dávok. Za porušenie uvedenej povinnosti môže Sociálna poisťovňa v zmysle § 239 zákona o sociálnom poistení uložiť pokutu až do 16 596,96 eura. Pri ukladaní pokuty Sociálna poisťovňa zohľadní závažnosť porušenia povinnosti ustanovenej týmto zákonom.

Podľa § 112 ods. 7 zákona o sociálnom poistení výplata dávky, ktorá je podmienená invaliditou, stratou alebo poklesom pracovnej schopnosti, sa zastaví, ak sa poberateľ dávky, ktorého zdravotný stav treba posúdiť, nepodrobí vyšetreniu zdravotného stavu.

V zmysle § 194 ods. 4 zákona o sociálnom poistení organizačná zložka Sociálnej poisťovne konanie zastaví, ak sa účastník konania v lehote určenej organizačnou zložkou Sociálnej poisťovne nepodrobil vyšetreniu zdravotného stavu potrebného na rozhodnutie o nároku na dávku a nároku na výplatu dávky.
http://www.socpoist.sk/lekarska-posudkova-cinnost-dochodkoveho-poistenia/947s?&lang=sk