VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/01/23

Tehotenstvo a invalidný dôchodok

Dobrý deň,chcela by som poprosiť o informáciu.Som občan ZŤP s 90% poškodením.Mám ísť na prehodnotenie invalidného dôchodku,mohla by som oň prísť keď som tehotná?Za odpoveď ďakujem.

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Tehotenstvo nie je príčinou pre odobratie invalidného dôchodku.

Účel dávky
Invalidný dôchodok je dôchodková dávka, ktorá sa za podmienok ustanovených zákonom č. 461/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov poskytuje z invalidného poistenia. Účelom invalidného dôchodku je zabezpečiť poistencovi príjem v prípade poklesu schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť v dôsledku dlhodobo nepriaznivého zdravotného stavu poistenca.


eporadca povedal(a)...

Zánik nároku na dôchodok a jeho výplatu

Ak raz vznikol nárok na dôchodok a jeho výplatu, kedy môže dôjsť k zániku týchto nárokov.

Nárok na invalidný dôchodok zanikne dňom nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia súdu, ktorým bol poberateľ invalidného dôchodku právoplatne odsúdený za úmyselný trestný čin, v dôsledku ktorého sa stal invalidným.

Nárok na invalidný dôchodok nezaniká uplynutím času.

Nárok na invalidný dôchodok a nárok na jeho výplatu zaniká dňom smrti fyzickej osoby, ktorá splnila podmienky nároku na invalidný dôchodok a podmienky nároku na výplatu invalidného dôchodku, ak zákon č. 461/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov neustanovuje inak.
zdroj:http://www.socpoist.sk/invalidny-dochodok/1288s