VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/09/27

Chcem sa spýtať ako by som mala byť správne posudzovaná....

Dobrý deň,
Mala by som otázku ohľadom dávky v hmotnej núdzi a príspevku na bývanie.
2 roky, po škole som podnikala na živnosť. Teraz som ukončila živnosť a zapísala sa na úrad práce, keďže nemám žiadny príjem, ani mi nevznikol nárok na dávky v nezamestnanosti, požiadala som si o sociálne dávky a príspevok na bývanie. Bývam v rodičovskom byte v ktorom žijem od malička. Teraz v ňom bývam sama, nakoľko rodičia sa odsťahovali do RD, otec si nechal trvalý pobyt v byte v ktorom bývam. Úradníčka ale odo mňa žiada nájomnú zmluvu podla par.663 občianskeho zák. Pritom som jej ale doniesla čestné prehlásenie otca, že v byte nebýva a aj som s rodičmi uzavrela Dohodu o užívaní bytu (v tom zmysle, že pokiaľ si platím náklady spojené s užívaním bytu, môžem v byte bývať).
Ja svojim rodičom platím len sumu nákladov, žiadny profit na tom nemajú. Má právo odo mňa žiadať pracovníčka takúto zmluvu, prečo jej nestačí dohoda o užívaní bytu? Nechcem aby to rodičia museli priznať ešte ako príjem z prenájmu z ktorého budu musieť odviesť daň.
Bolo mi povedané, že zákon pozná len nájomníka alebo vlastníka, no okrem zmluvy som musela priniesť aj iné doklady ako: potvrdenie o zaplatení predchádzajúceho nájomného od správcovskej spoločnosti (kde sa so mnou "bavili" len na základe rovnakého priezviska) alebo potvrdenie o zaplatení za odvoz odpadu a iné., kde bolo moje meno vpísané do kolónky "vlastník", a teda ma posudzovali zase ako vlastníka. Chcem sa spýtať ako by som mala byť správne posudzovaná?
Ďakujem za odpoveď.

2 komentáre:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Ak vychádzame z podmienok žiadosti o príspevok na bývanie tak:

Príspevok na bývanie patrí občanovi a fyzickým osobám, ktoré sa s občanom v hmotnej núdzi spoločne posudzujú, na úhradu nákladov spojených s bývaním, ak splnili podmienky nároku na dávku.

Podmienky vzniku nároku:
· vlastníctvo bytu alebo rodinného domu,
· nájom bytu alebo rodinného domu,
· nájom obytnej miestnosti v zariadení určenom na trvalé bývanie,
. právo doživotného užívania v byte alebo rodinnom dome,
· uhrádzanie nákladov spojených s bývaním za predchádzajúcich 6 po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov alebo preukázanie uznania dlhu a dohody o splátkach,
· podmienky nároku sa prehodnocujú raz za šesť po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov,
· nárok zaniká, ak úrad zistí, že občan v hmotnej núdzi nespláca uznaný dlh, ktorý predstavuje nedoplatky spojené s bývaním.

eporadca povedal(a)...

Myslím si, že aj pracovníčka UPSVaRu vychádza z týchto podmienok tak preto od Vás žiada, aby ste jej doniesli buď vlastníctvo, nájom, právo doživotného užívania, alebo uhrádzanie nákladov spojených s bývaním 6 mesiacov