VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2013/09/12

Sú moji rodičia povinní platiť mi vyživne, aj ked študujem na vysokej škole externou formou študia?

Mam 18 rokov,som nezamestnana studentka vysokej skoly v externej forme studia. Moji rodicia maju nadstandardne prijmi,moj otec je podnikatel a neprispievaju mi na zivobytie,ani na skolu jedinym centom. Moja otazka znie:su moji rodicia povinní platit mi vyzivne aj ked studujem na vysokej skole externou formou studia?

1 komentár:

eporadca povedal(a)...

Dobrý deň

Nepíšete či sú Vaši rodičia rozvedení, alebo nie.
Každopádne
Vyživovacia povinnosť rodičov voči svojim deťom trvá do času, kým dieťa nie je schopné samo sa o seba postarať. Táto povinnosť je časovo neobmedzená, nezanikne teda dovŕšením 26 rokov, ako sa občas mylne interpretuje. Rodičia sú povinní starať sa o svoje deti, ktoré študujú dennou formou na strednej alebo vysokej škole, alebo o deti, ktoré sa o seba nedokážu starať z dôvodu vážnej choroby alebo telesného hendikepu (v prípade takýchto detí môže vyživovacia povinnosť rodičov trvať počas ich celého života). Zánik vyživovacej povinnosti nastane vtedy, keď je dieťa schopné sa samo živiť (platí to aj v prípade, keď je dieťa nezamestnané).

Podotýkam, že štúdium na vysokej škole "externou formou" súd spravidla neuznáva ako nárok na výživné pretože samotný charakter tohto štúdia predpokladá, že dieťa môže popri štúdiu aj pracovať.
Skutočnosť, či dieťa je schopné sa samé živiť posudzuje súd vždy v každom prípade osobitne.

zdroj:http://studentskefinancie.sk/uzitocne/vyzivovacia-povinnost-rodicov#.UjFsSz9gjBI


http://poradna.hnonline.sk/otazka/mozem-platit-vyzivne-priamo-na-ucet-dietata#.UjFuCj9gjBI