VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/01/30

Čiastočný invalidný dôchodok a zamestnanie

Dobrý deň, mám priznaný čiastočný invalidný dôchodok vo výške 150,- Eur. Keďže som samoživiteľka (mám 1 dieťa), hľadám si primeranú prácu. Čítala som však o niekoľkých prípadoch, keď bol poberateľovi čiastočný invalidný dôchodok odobratý z dôvodu zamestnania sa. Akou formou si môže poberateľ čiastočného invalidného dôchodku zarobiť, aby mu nebol odobratý čiastočný invalidný dôchodok? V akej výške sú povinné odvody z príjmu?
Ďakujem. Iveta

6 komentárov:

eporadca povedal(a)...

Nárok na invalidný dôchodok nie je podmienený skutočnosťou, či posudzovaná osoba vykonáva prácu alebo dosahuje príjem. Poberaním akéhokoľvek druhu dôchodkovej dávky, teda ani invalidného dôchodku, nie je obmedzené právo na zamestnanie alebo podnikanie na základe živnosti.Invalidné dôchodky majú občanom, ktorí z dôvodu invalidity stratili čiastočne alebo úplne schopnosť vykonávať zárobkovú činnosť, sčasti nahradiť ich príjem pred vznikom invalidity.
zdroj: zákon č.461/2003Z.z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov,

eporadca povedal(a)...

Invalidní dôchodcovia môžu neobmedzene vykonávať zárobkovú činnosť. Ak poberateľ invalidného dôchodku s poklesom schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť o viac ako 70 % pracuje, musí povinne platiť poistné na invalidné poistenie, a to vo výške 3 % z hrubej mzdy.
zdroj: internet

eporadca povedal(a)...

Výška celkového príjmu má však vplyv na výšku poskytnutých príspevkov, ak invalidný dôchodca žiada o kompenzáciu podľa zákona č. 447/2008 Z.z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia.

Anonymný povedal(a)...

Áno, zákon 461/2003 neobmedzuje poberanie invalidného dôchodku zárobkovou činnosťou. Alena

Anonymný povedal(a)...

co mam ja povedat ja dostavam 131a stoho mam vyzit hej to jd smiesne

Anonymný povedal(a)...

dobrý som na 45% invalidnom a chcem sa zamestnat na pracovnu zmluvu,pridem o ten invalidný dochodok?..rozhodnutie mam podla zakona č.461/2003 ,je jedno aký bude prijem zo zamestnania,alebo su dake hranice čo nesmu prijem prekročit,dakujem