VITAJTE V E - PORADNI.

Vitajte!

Máte problém, potrebujete radu, vysvetlenie alebo chcete zverejniť svoje skúsenosti a názory?

Tak Ste na správnom mieste. Sme tu pre Vás.

Píšte....

2012/01/10

Zariadenie pre 2. až 4. stupeň odkázanosti

Dobrý deň, mám zdravotne postihnutú dcéru, ktorej bol priznaný 2. stupeň odkázanosti na sociálnu službu - pobyt v dennom centre. ale mám problém z umiestnením. Zatiaľ sme nenašli žiadne takéto centrum. Všade berú klientov s 5 až 6 stupňom odkázanosti. Bývame v Prešove. Pomôžete mi? Milena

5 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

moji znami mi poradili občianske združenie Barlička tam prevádzkujú denný stacionár. Môj syn ho navštevuje a je veľmi spokojný.To je jedine miesto, ktoré sme našli.syn má tiež druhy stupeň odkázanosti.
Pozdravom Emil

Anonymný povedal(a)...

Je to ťažké, lebo potrebujete nájsť denný stacionár. Jeden taký navštevujem, mám 3. stupeň odkázanosti, ale doma som bol dva roky. teraz som spokojný, som v Centre sociálnych služieb OZ Barlička, Prešov. Emil

eporadca povedal(a)...

Pre stupeň odkázanosti 2 až 4

§ 40 zákona 448/2008 Z.z.
Denný stacionár

(1) V dennom stacionári sa poskytuje sociálna služba fyzickej osobe, ktorá je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby podľa prílohy č. 3 a je odkázaná na sociálnu službu v zariadení len na určitý čas počas dňa.

(2) V dennom stacionári sa

a) poskytuje

1. pomoc pri odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby,
2. sociálne poradenstvo,
3. sociálna rehabilitácia,
4. stravovanie,

b) zabezpečuje

1. pracovná terapia,
2. záujmová činnosť.

(3) V dennom stacionári sa poskytuje sociálne poradenstvo aj rodine alebo inej fyzickej osobe, ktorá zabezpečuje pomoc fyzickej osobe v domácom prostredí, na účel spolupráce pri sociálnej rehabilitácii.

Anonymný povedal(a)...

Naozaj máte pravde aj ja mám podobný problém, lebo všade chcú len 5. a 6 stupeň. Som rád, že moje postihnutie, nie je v tomto čase väčšieho rozsahu ale aj tak nechcem byť. doma. Hlavne ambulantná forma DSS vyžaduje najvyššie stupne sociálnej odkázanosti. Ale s nižším stupňom sociálnej odkázanosti t.j. od 2. do 4 môžete chodiť napr. do denného stacionára, niekedy sa tieto zariadenia volali denné centrá. Teraz podľa nového zákona sú denné centrá pre iný typ klientov. Pre vás je najlepší denný stacionár, potrebujete posúdenie zdravotnej a sociálnej odkázanosti a financovanie patrí do kompetencie obce a miest. Máte tam zabezpečenú aj stravu t.j. obed. Mesto Prešov má jediný stacionár, ale pokiaľ viem, ani tento finančne nepodporuje, hoci to mestám a obciam ukladá zákon 448/2008. Atila

eporadca povedal(a)...

Centrum sociálnych služieb Radosť
OZ Barlička , Prešov
051/7498850 - prevádzkujú aj
Denný stacionár podľa § 40 zákona 448/2008 Z.z.. Tak skúste tam.